Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 947 ggr
[zandra0520]
1/2/14, 8:31 PM

Canon EOS 600D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag tänkte eventuellt köpa en systemkamera då jag vill ha en egen och något bättre än den vi redan har. Jag fotar t.ex mycket hästar som hoppar och rör sig men också katter som leker eller sitter stilla. Även stillbilder på blommor och människor intresserar mig.

Är det någon som har en Canon EOS 600D? Vad tror du isåfall om den? Är den bra? Är den bra till mig? Finns det någon annan bra digital systemkamera som inte är alltför dyr som du tror kan passa mig?

Skriv gärna!

Annons:
JazzBass
1/3/14, 8:52 AM
#1

Säkert funkar den hyfsat, men det gäller att träna på att använda den följande autofokusen. Annars kanske en begagnad 50D eller 60D skulle vara ett smartare köp, då de lite mer avancerade modellerna generellt har bättre autofokussystem, större minnesbuffert vid serietagning och högre seriebildtagningshastighet. Men se till att du också har råd med ett vettigt objektiv som funkar för det du vill fotografera. Ett enkelt 18-55 är lite begränsande om man inte kan komma så nära det man ska fotografera. Man behöver ofta minst dubbelt längre brännvidd än 55mm (brännvidden motsvarar hur snäv bildvinkel man använder; ju längre brännvidd, desto längre bort kan motivet vara för att man ändå ska kunna fylla bildytan med motivet).

Sen finns det ju också en hel del minst lika bra Nikonkameror, men om ni har Canon hemma är det kanske smartast att köra på det märket istället.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

idipidi
1/3/14, 12:56 PM
#2

Jag har en sån. Vad har du för kamera nu? Vad är det som du vill ha bättre?

[zandra0520]
1/6/14, 10:33 PM
#3

#2 Jag har en Canon EOS 400d. 

Jag vill ha ljusa bilder pga mörka miljöer som ridhus och rörelse (hoppande hästar). Det innebär också att jag vill att kameran ska ta fler bilder men samtidigt behålla så mycket ljus som möjligt. 

Därför ISO:n också kanske är viktig? Jag vill även kunna fota t.ex. katter i varierade miljöer. Även natur och familjebilder. Lite allround helt enkelt!

#1 Tack för svaret! Tyvärr så kanske man gärna vill ha en ny av olika skäl också och då blir den ju lite dyrare än vad jag riktigt har råd med tyvärr…😐

[zandra0520]
1/6/14, 10:34 PM
#4

.

[zandra0520]
1/6/14, 10:35 PM
#5

.

Upp till toppen
Annons: