Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 2627 ggr
Trongutten
2013-12-21 16:04

Kritik (M) - Häst och människa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna ta kritik på denna bild, tagen i september men redigerad nu. Den är tagen med Canon EOS 7D och Canon EF 50mm f/1,8 II.

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Annons:
Praefatio
2013-12-21 16:11
#1

Både häst och människa är lite oskarpa, skärpan verkar ha hamnat på gräset framför, och jag hade velat ha mer luft både ovanför huvudet och under knäet. Färgerna drar liiite för mycket åt rött, men samtidigt bidrar det till sensommarkänslan så det stör inte så mycket i just den här bilden. Jag hade eventuellt provat att klona bort grässtråna som sticker upp längst till höger.

Jättefin komposition däremot! Fina linjer, fin, naturlig inramning av modell och häst. Jättebra hästfoto. Som hästmänniska hade jag gillat om man hade strukit undan luggen så att man fick se ett öga på shettisen, så att man får "kontakt" med hästen också, men å andra sidan ser den väldigt shettislik ut med sin lurviga lugg 😃 Det syns att modellen är trygg med dig som fotograf, hon ser lugn, avslappnad och genuint glad ut. Bra jobbat!

Trongutten
2013-12-21 16:14
#2

Tack så mycket! :) Det röda var i det här fallet ett medvetet val, som du sa ville jag bidra till sensommarkänslan. Haha ja det där med luggen försökte vi faktiskt med, inte så lätt med en tjock shettislugg att få den att ligga still dock 😃

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Trongutten
2013-12-24 19:47
#3

Ingen annan som har något att säga?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

søs
2014-01-07 11:35
#4

Synes der er lidt for meget lys i baggrunden..og at vi mangler at se hestens ansigt også..men ud over det et meget sødt motiv

Upp till toppen
Annons: