Annons:
Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1037 ggr
Moalinn
2013-12-13 18:04

Problem med photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det här hände när jag försökte öppna en RAW bild. Sen även när jag försökte med en jpeg. Insåg sen att det inte gick att öppna photoshop överhuvudtaget.

Startat om datorn men verkar inte hjälpa. Någon som vet vad jag kan göra?

Har ingen aning om vilken sajt jag skulle skriva på, ni får gärna skicka mig vidare ifall ni vet någon som skulle passa bättre!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Niklas
2013-12-13 18:06
#1

Du kan prova på Bildredigering iFokus också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Inkanyezi
2013-12-13 18:50
#2

Det enklaste borde vara att installera om Photoshop, eftersom programmet inte startar om det saknar den där filen (om det hade startat skulle ju en ny fil kunna skrivaas). Sedan får man vara försiktig med vad man tar bort ur datorn. Photoshop kanske lagrar den filen i din användarmapp i datorn, och då bör den skyddas från radering.

Moalinn
2013-12-13 19:03
#3

Bara det att jag har inte tagit bort något (bara en massa bilder) sen förra helgen och då har jag använt photoshop under hela den här veckan utan några problem.

Får nog gå till datormänniskan på skolan så han får fixa det här, mycket på samma gång nu känner jag.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
2013-12-13 19:13
#4

Men den där filen kan du ju inte få fram utan att programmet går att köra, så du är i limbo tills du har installerat om, om det inte går att få fram via en återställning av datorn.

Så jag tycker inte att det är ett problem som man jobbar på, utan man installerar helt enkelt om det struliga programmet som vägrar starta.

Moalinn
2013-12-13 19:31
#5

Vilken fil?

Jag kan inte installera om något själv då jag inte har tillgång till nyckel och sånt utan det är skolan som har det.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
2013-12-13 19:35
#6

Filen det handlar om är den som din dialogruta anger. Det är inställningarna i programmet. När man installerar programmet så läggs en sådan fil in där den ska ligga, och tydligen kan just det programmet inte starta om den saknas.

Annons:
Moalinn
2013-12-13 19:47
#7

Jaha. Funderar bara på vart den kan ha tagit vägen? 🤔

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Inkanyezi
2013-12-13 19:56
#8

Dialogrutan anger att den VAR ogiltig, så det kan vara Photoshop som har raderat den. Det står att inställningsfilen var ogiltig, den har raderats.

Men programmet borde faktiskt starta när den är borta, för den skapas ju när man gör inställningarna man vill ha i programmet. Om programmet överhuvudtaget inte startar, för att den där filen togs bort, då finns knappast någon annan lösning än att installera om. Det ser ut som en bugg, men det kan ju inte du göra något åt.

Upp till toppen
Annons: