Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Adobe Photoshop/Lightroom/Elements

Problem med photoshop

2013-12-13 18:04 #0 av: Moalinn

Ja, det här hände när jag försökte öppna en RAW bild. Sen även när jag försökte med en jpeg. Insåg sen att det inte gick att öppna photoshop överhuvudtaget.

Startat om datorn men verkar inte hjälpa. Någon som vet vad jag kan göra?

Har ingen aning om vilken sajt jag skulle skriva på, ni får gärna skicka mig vidare ifall ni vet någon som skulle passa bättre!

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2013-12-13 18:06 #1 av: Niklas

Du kan prova på Bildredigering iFokus också.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2013-12-13 18:50 #2 av: Inkanyezi

Det enklaste borde vara att installera om Photoshop, eftersom programmet inte startar om det saknar den där filen (om det hade startat skulle ju en ny fil kunna skrivaas). Sedan får man vara försiktig med vad man tar bort ur datorn. Photoshop kanske lagrar den filen i din användarmapp i datorn, och då bör den skyddas från radering.

Anmäl
2013-12-13 19:03 #3 av: Moalinn

Bara det att jag har inte tagit bort något (bara en massa bilder) sen förra helgen och då har jag använt photoshop under hela den här veckan utan några problem.

Får nog gå till datormänniskan på skolan så han får fixa det här, mycket på samma gång nu känner jag.

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2013-12-13 19:13 #4 av: Inkanyezi

Men den där filen kan du ju inte få fram utan att programmet går att köra, så du är i limbo tills du har installerat om, om det inte går att få fram via en återställning av datorn.

Så jag tycker inte att det är ett problem som man jobbar på, utan man installerar helt enkelt om det struliga programmet som vägrar starta.

Anmäl
2013-12-13 19:31 #5 av: Moalinn

Vilken fil?

Jag kan inte installera om något själv då jag inte har tillgång till nyckel och sånt utan det är skolan som har det.

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2013-12-13 19:35 #6 av: Inkanyezi

Filen det handlar om är den som din dialogruta anger. Det är inställningarna i programmet. När man installerar programmet så läggs en sådan fil in där den ska ligga, och tydligen kan just det programmet inte starta om den saknas.

Anmäl
2013-12-13 19:47 #7 av: Moalinn

Jaha. Funderar bara på vart den kan ha tagit vägen? Funderar

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.