Annons:
Etikettövrigt
Läst 364 ggr
Amandapt
2013-12-03 19:50

Rockfotografering

Hej! 

Det är så att jag ska fota en modell, temat är rock och jag vet inte riktigt hur jag ska ha ljussättningen eller vad jag ska ha för rekvesita i bilden. Har ni några tips får ni jätte gärna dela med er av dom!

Annons:
tlundegard
2013-12-03 20:03
#1

Nitar, nitar, nitar! Kedjor och skinn.

Ska du fota i studio eller utomhus? :)

2 hästar, en katt och lite fisksoppa
raudur.blogg.se

Medarbetare på akvariefisk.ifokus

JazzBass
2013-12-03 20:08
#2

Den det viktigaste som jag ser det är rätt attityd hos modellen. Kläder och rekvisita är förstås viktigt också men utan attityd blir det inte rock. Så jobba extra mycket med ansiktsuttrycket. Ljuset tror jag gärna får vara rätt hårt, eller åtminstone riktat på ett sätt som ger ganska kraftiga skuggor. Jag tror det skulle funka bra.

Det första jag kom att tänka på när du nämnde rockfoto var en bekant till mig, som lyckats slå igenom rätt bra här i Finland och var Finlands representant i Eurovisionen i år med låten "Marry Me". Har sett henne lägga upp en massa promobilder på facebook och de är väldigt rock, kanske t.o.m. för mycket ibland. 🙂 Men du kan ta en titt i galleriet på hennes hemsida och se om du kanske får nån inspiration därifrån: http://kristasiegfrids.com/gallery

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Nirvana_Ophelia
2013-12-03 20:10
#3

Ormar, gitarrer, gärna små dockor. Svarta rosor, Nitar, en choker med nitar, ringar, armband, en porslinstiger, gärna hög svart hatt på modellen. Dödskallar, rosor…

NäraNaturen
2013-12-04 20:05
#4

Slavblixtar underifrån i vid någon tuff vägg, text källare eller gamla murar :)

Välkomnar och tackar för alla era tips och råd 

Amandapt
2013-12-04 20:13
#5

#1 Jag ska fota i en studio :) 

Tack så mycket för alla tips! :)

Upp till toppen
Annons: