Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Allmän diskussion kring fotografering

Rockfotografering

2013-12-03 19:50 #0 av: Amandapt

Hej! 

Det är så att jag ska fota en modell, temat är rock och jag vet inte riktigt hur jag ska ha ljussättningen eller vad jag ska ha för rekvesita i bilden. Har ni några tips får ni jätte gärna dela med er av dom! 

Anmäl
2013-12-03 20:03 #1 av: tlundegard

Nitar, nitar, nitar! Kedjor och skinn.

Ska du fota i studio eller utomhus? :)

Anmäl
2013-12-03 20:08 #2 av: JazzBass

Den det viktigaste som jag ser det är rätt attityd hos modellen. Kläder och rekvisita är förstås viktigt också men utan attityd blir det inte rock. Så jobba extra mycket med ansiktsuttrycket. Ljuset tror jag gärna får vara rätt hårt, eller åtminstone riktat på ett sätt som ger ganska kraftiga skuggor. Jag tror det skulle funka bra.

Det första jag kom att tänka på när du nämnde rockfoto var en bekant till mig, som lyckats slå igenom rätt bra här i Finland och var Finlands representant i Eurovisionen i år med låten "Marry Me". Har sett henne lägga upp en massa promobilder på facebook och de är väldigt rock, kanske t.o.m. för mycket ibland. Glad Men du kan ta en titt i galleriet på hennes hemsida och se om du kanske får nån inspiration därifrån: http://kristasiegfrids.com/gallery

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2013-12-03 20:10 #3 av: Nirvana_Ophelia

Ormar, gitarrer, gärna små dockor. Svarta rosor, Nitar, en choker med nitar, ringar, armband, en porslinstiger, gärna hög svart hatt på modellen.
Dödskallar, rosor...

Anmäl
2013-12-04 20:05 #4 av: NäraNaturen

Slavblixtar underifrån i vid någon tuff vägg, text källare eller gamla murar :)

Anmäl
2013-12-04 20:13 #5 av: Amandapt

#1 Jag ska fota i en studio :) 

Tack så mycket för alla tips! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.