Annons:
Etikettövrigt
Läst 661 ggr
nicky1
2013-11-27 18:24

Julskyltning

Hej!

På söndag ska jag på julskyltning och min kamera kommer hänga med. Jag har en Canon eos 600d och den har jag haft i drygt 5 månader. Till saken: 

På söndag ska jag på julskyltning i stan. Det kommer vara på dagen så det kommer vara ljust. Mycket folk och mycket rörelse. Vad ska jag tänka på? Inte bara inställningar utan annat också?

Tack på förhand!

Annons:
pellepiano
2013-11-27 19:33
#1

För skyltfönster hjälper polariseringsfilter till att ta bort reflektioner, så man kan se in i fönstret bättre.

nicky1
2013-11-29 18:37
#2

#1 Vad är polariseringsfilter?

Ingen mer? :)

Martin
2013-11-29 19:20
#3

Ett filter som man skruvar på objektivet, och som Pellepiano skrev; Det (hjälper till) att ta bort reflexer ur bland annat fönster. Om du nu vill fotografera in i skyltfönster alltså.

mvh Martin

Inkanyezi
2013-11-29 19:34
#4

Man kanske inte har så stor nytta av polfiltret vid julskyltningen, eftersom man kanske rentav vill att de som står utanför ska speglas i glaset. Sedan fungerar polfiltret egentligen bara när man fotograferar snett mot glaset, och det tar bort väldigt mycket ljus.

Polfiltret är bra när man vill ta skyltfönster dagtid när det är dagsljus och mycket ljusare utanför. På kvällen, när det är ljusare inne i skyltfönstret har det mindre verkan, och det kan till och med motverka det man vill åstadkomma, eftersom speglingen av människorna som står utanför och tittar in i fönstret förmedlar mycket av stämningen vid julskyltning.

Upp till toppen
Annons: