Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Övrigt

tolka ord.

2013-11-26 13:29 #0 av: lekandur

Jag har fått två ord som är balans och tyngdlöshet. Jag har i uppgift att fotografera två bilder av varje men jag verkar vara förstoppad då INGET kommer fram. Förutom vattendroppar..

Det är inriktat på det estetiska tänkte jag bara lägga till :)

Hur skulle ni tolkat dem orden? Tankar och idéer är mer än välkomna! 

:)

Where you invest your love
you invest your life 

Anmäl
2013-11-26 13:31 #1 av: Emo

Balansvåg.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel  och Psykologi
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2013-11-26 13:34 #2 av: Alenzi

En svävande plastpåse i betongförortsmiljö tänker jag. 

Anmäl
2013-11-26 17:21 #3 av: tlundegard

flygande fjädrar är det första jag kom att tänka på som "tyngdlös" :)
balans kan ju vara balansen mellan liv och död, eld och vatten och andra motsatser. :)

Anmäl
2013-11-26 21:19 #4 av: Martin

Tyngdlöshet: En bra månbild

Balans: Foto på barn som går balans på en stenkant, trädbit, leksaksland, eller liknande.

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2013-11-26 21:34 #5 av: Kryddis

Jag kom att tänka på det där en gjorde som liten d v s satte dammsugarröret på utblås och balanserade en bordtennisboll på luftströmmen. Den som lyckades balansera den, till synes, tyngdlösa bollen längst vann.Gapskrattar

Jag tror att jag har sett något liknande fast en har då använt sig av något annat än en boll (vatten?) som svävade på ljudvågor, men hittar inte det. Det blir förstås lite mer effektfullt än dammsugare och bordtennisboll... ;)

Anmäl
2013-11-26 22:01 #6 av: lekandur

Tack för era tankar och idéer! Verkligen inspirerande :D !!

Where you invest your love
you invest your life 

Anmäl
2013-11-26 22:18 #7 av: Jalking

En luftballong. Flyger man med såna vintertid?

Anmäl
2013-11-27 12:10 #8 av: JazzBass

Om man lägger nåt i vatten som har samma densitet som vattnet kommer det uppfattas som tyngdlöst. Kanske går att utveckla till nån bildidé`som passar dina båda teman t.o.m.?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.