Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik

Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik

Kungstornet i dramatisk vinkel ...

2013-11-16 21:36 #0 av: pellepiano

Från en liten promenad idag ...

Anmäl
2013-11-16 21:47 #1 av: uffelarsen

Den var riktigt riktigt nice, vet inte vad det är men den gillade jag skarpt.

Anmäl
2013-11-17 14:45 #2 av: Martin

Otroligt häftigt vidvinkel! Drygt 4mm, inte dåligt - vad är det för kamera/objektiv? Bilden (som alla dina bilder), fotografiskt väldigt tilltalande och inspirerande.

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2013-11-17 15:02 #3 av: MagArne

#2 Om man ska tro EXIF, en Sony Cyber-shot DSC-WX5

Så värst extrem vidvinkel har den inte då kamerans lilla sensor får 4,25mm att motsvara 24mm i 35mm format.

Anmäl
2013-11-17 16:47 #4 av: CandeFan

Panorma?

Riktigt snygg och dramatisk.

Anmäl
2013-11-17 17:32 #5 av: pellepiano

Ja precis, det är min lilla Sony kompakt. Praktiskt att ha med sig nåt så litet. 

Anmäl
2013-11-17 18:17 #6 av: Martin

Jag har också en liten kompakt, Nikon Coolpix S3000. Dock inte speciellt nöjd med den, funderar på Canons G16 eller något annat. Kanske skall ta mig en titt på Sonyn.

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2013-11-17 18:41 #7 av: pellepiano

G16 är säkert att föredra på många sätt. Sonyn saknar RAW och har ingen riktigt bra bildkvalitet. Dock skojig, men många år gammal.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.