Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

Kritik - Katt

2013-11-15 17:36 #0 av: Ridtravartjej

Denna katt fotograferade jag i killens stuga i somras.
Jag själv är väldigt nöjd med bilden :)

Vad tycker ni? :)

Anmäl
2013-11-15 19:57 #1 av: MagArne

Skärpedjupet och bakgrunden är perfekt. Så denna bild ska du vara nöjd över tycker jag Tummen upp

Anmäl
2013-11-16 08:31 #2 av: JazzBass

Proffsigt! Tummen upp

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2013-11-16 15:20 #3 av: Jessicahagstrom94

Ja den är jättefin :)

Lite mer färg på katten kanske och mer luft till vänster..Funderar

Medarbetare @ Katter Ifokus.
Anmäl
2013-11-16 17:14 #4 av: Ridtravartjej

#1 Åh tackar :D
#2 Hihi, inte nära :p Men tackar :)
#3 Har beskärt lite på höger sida och över för att de inte skulle bli för mycket luft där, men på vänster sida har jag tyvärr inte gjort nåt :/
Och tackar :D

Anmäl
2013-11-16 17:18 #5 av: [Kakanbieber]

Jätte snygg bild men jag stör mig lite på att man inte ser tassarna utan bara bena osv. :)

Anmäl
2013-11-16 18:20 #6 av: [Teddies matte]

Jättefin! Om man nu skall påpeka något kunde det vara att man gärna sett lite mer luft till vänster.

Sajtvärd på Lagotto romagnolo i fokus

Anmäl
2013-11-16 23:25 #7 av: Moalinn

Jättefin bild, bra skärpa och färger.
Jag vill däremot ha lite, men bara lite, mer kontrast på katten.
Även mer luft åt vänster och mindre åt höger.
Sen känns det lite som att det är en bild som tagits i "all hast" i och med att du har beskärt den så konstigt. Katten ser lite kapad ut. Antingen skulle du beskärt mer nertill eller helt enkelt tagit med hela katten. Glad

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2013-11-16 23:36 #8 av: Mattis99

Jättefin bild! :)
Det enda jag tror hade gjort bilden bättre hade varit om du stått lite mera åt vänster så katten tittar lite, lite mera in i kameran.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.