Annons:
Etikettövrigt
Läst 1445 ggr
elineek89
11/8/13, 9:16 PM

Förstora bilder till kund

Hej!

Jag har sökt runt lite här på forumet för att kunna hitta svar på min fråga men hittade inte något som passade in..

Tänkte höra lite, ni som fotograferar och säljer bilder. När ni säljer förstoringar beställer ni och skickar till kunden eller skriver ut själva?

Jag var inne och tittade på Crimson o tänkte ev börja beställa därifrån. Men jag förstod inte riktigt det som stod på hemsidan. Kan man alltså beställa och betala sen skriva in att dom ska skicka det till kunden direkt? :)

Isf är ju det jätte smidigt då ja bara tycker de känns krångligt att först beställa hem till mig och sen skicka vidare..

Annons:
Janne64
11/12/13, 2:07 PM
#1

Vill du inte ha en peng för jobbet med redigering och beställningen?

Jag skulle beställa hem till mig och lägga på min förtjänst och ta detta priset hos kunden.

MagArne
11/12/13, 10:39 PM
#2

Oftast kan man ju välja leverans till annan adress än faktureringen. På så vis kan ju kunden betala ett förutbestämt pris till TS som redigerar bilden och beställer en förstoring direkt till slutkund från tryckeriet.

Det lär ju vara stor skillnad på billigt tunt affischpapper och tjockt fint fotopapper. Ring och prata med tryckeriet så de kan förklara skillnaden och vad du bör välja.

pellepiano
11/13/13, 9:01 AM
#3

Hos Crimson kan man välja att få hemskickat, hämta hos dem, eller levereras till annan adress. Kommer inte ihåg dock om kvitto följer med  i sista alternativet.

MagArne
11/13/13, 9:24 AM
#4

Har väl egentligen ingen större betydelse om slutkunden får se Crimsons pris. Är inte så svårt att kolla upp vad en förstoring kostar ändå.

Det TS kan göra är ju att säga ett pris på sin bild med redigering och så får tryckeriets kostnad bli ett självkostnadspris för att göra det så smidigt som möjligt. Men ändå se till att ta så pass bra betalt för sina tjänster att jobbet för att beställa bilder inte förstör hela förtjänsten.

Nu tänker jag högt här, så bättre förslag finns säkert.

elineek89
11/14/13, 1:06 PM
#5

Tack för alla era svar.

Janne64: Tanken är att kunden ska kunna anlita mig, jag utför jobbet mot betalning redigerar bilderna och sen får kunden se och välja de bilder som ska ingå i de paketpriserna som jag har.

Låter det krångligt?

Tanken är iaf att jag ska kunna få betalt av kunden i förväg och sedan kunna göra en beställning som sedan skickas direkt till kunden. :)

Upp till toppen
Annons: