Annons:
Etikettövrigt
Läst 467 ggr
[RedHood]
2013-11-04 22:35

Fota på sjukhus och efter.

Om två veckor ska jag operera min käke och kommer då ligga inne på sjukhus i ca 3 dagar och då jag går fotografi på gymnasiet så tänkte jag och min lärare att det skulle vara intressant att dokumentera det genom bilder men tyvärr så vet jag inte riktigt vad jag kan fota under tiden på sjukhuset förutom maten och det rummet jag kommer ligga på. Jag kommer även fota den veckan eller två jag kommer vara hemma för att vila.
Det kommer vara som en smått dokumentär om min resa. Men som jag skrev innan så vet jag inte riktigt vad jag ska fota.

Finns det någon som kanske kan ge mig lite tips? Eller fotografer som har fotat liknande som jag kan ha som inspiration?

Tack på förhand!

Annons:
MonisN
2013-11-04 23:04
#1

Kanske du kan dokumentera lite av personalens vardag om du frågar dem om det är okej. Att fotografera andra patienter tycker jag inte är lämpligt. Att värna integriteten på ett sjukhus tycker jag är viktigt. Detaljbilder med kort skärpedjup mm funkar också som dokumentära bilder. Om du sen gör bilderna svartvita så förstärker det det dokumentära temat.

Bara lite förslag🙂

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Jalking
2013-11-05 02:04
#2

Rigga kameran i ditt rum och fota när du blir servad av personalen. Fjärrkontroll och gorillapod rekommenderas.

[RedHood]
2013-11-05 08:14
#3

#1 Patienterna får man inte fota men säger som du att det är inte lämpligt heller. Det med personalen är en bra idé men har tyvärr inte tiden eller möjligheten att följa dem då jag mest kommer vara på rummet eller kanske gå runt lite men kan se om de vill vara med ändå :) Men svartvita detaljbilder var bra! Det blir det :) #2 Jag får prata med min min lärare hur mycket jag får med mig förutom kameran! :)

Schnauzertik
2013-11-05 08:33
#4

Många landsting har generellt fotoförbud på sina sjukhus. 

På en del får man inte ens fotografera sin baby utan tillstånd.

Kan vara ide att kolla upp före.

Värd för Pensionärer

[RedHood]
2013-11-05 12:02
#5

#4 Ja, jag ska prata med dom om det. Visste att det fanns fotoförbud på vissa avdelningar men lärde mig något nytt :)

Upp till toppen
Annons: