Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Säljes, köpes eller bytes

(S) Foton

2013-10-30 16:38 #0 av: [Kattunge]

Just nu säljer jag följande foton (se nästa inlägg) på min hemsida: 
http://fotograflinajohansson.webs.com/ 

Skicka ett e-mail för priser och information. 

Anmäl
2013-10-30 16:39 #1 av: [Kattunge]

Bild 2

Anmäl
2013-10-30 16:40 #2 av: [Kattunge]

Bild 3.

Anmäl
2013-10-30 16:40 #3 av: [Kattunge]

Bild 4.

Anmäl
2013-10-30 17:10 #4 av: Paltn

Av ren nyfikenhet undrar jag (och troligen många fler här) vad du har siktat på för någon kundkrets när du tänkt sälja dessa bilder?

För att en bild ska vara attraktiv för köp hos någon så behöver den fylla något sorts syfte för köparen, som t.ex dekoration, reklam m.m.

Skulle vara intressant att höra dina tankar om detta när det kommer till dessa bilder och bildförsäljningen.

Anmäl
2013-10-30 22:26 #5 av: Hera

Sitter och funderar på vad i dessa bilder någon skulle vilja betala för?
De ser inte ut som konst för mig, och ser inte heller ut som annat än helt vanliga vardagsfoton?

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2013-10-30 23:26 #6 av: Bagtjesen

Jag förstår tankarna kring bilderna, men utförandet, bl a redigeringen/ljuset i bilden i #2 (bild3) är inte alls proffsigt redigerat.

Bild 4 i #3 är den bästa på ett sätt, men tror inte att man kan sälja en bild där hörnet till vänster lutar så mycket.

Jag säger inte detta för att racka ner på dig "Kattunge", men du behöver fundera över vad som blir så bra bilder så att någon vill betala för dem?

Det som jag då vill säga är att du har bra tankar på bilder, men att du måste förstå vad som säljer och om när ett motiv och en redigering som är proffisigt gjord blir "konst".

Följ med och titta på kritik av bilder, eller kommentarer till bilder utan kritik och förstå vad som är riktigt bra gjort! Titta sedan på dina egna bilder och ge dem både din egna positiva och negativa kritik. Vad blev bra och vad blev dåligt och fundera över - kompositionen, beskärningen, ljuset och färgerna, och skärpa och oskärpa, och hur väl du utnyttjat bildernas potential - d v s hur bra utnyttjade du kamerans kapacitet.

Det sistnämnda - att utnyttja kamerans kapacitet - på bästa sätt; där kan jag se att inställningarna inte är de allra bästa och liknande från bild till bild, och att du därmed inte förstår riktigt än hur du skall utnyttja den till att få de motiven du valt att bli så bra som möjligt.

Men som jag sade i början - Jag förstår idéerna - så jag tycker absolut att du skall fortsätta, men att du skall sträva efter att få till bättre bilder redan i kameran och att göra ett bättre arbete i efterhand.

Anmäl
2013-10-31 16:27 #7 av: equestphoto

Skulle också vilja veta tanken bakom detta :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.