Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 795 ggr
[TiiLDZ]
10/30/13, 12:46 PM

Vad är detta för effekt?!

Nu behöver jag allas hjälp som jag kan få.
Jag hittade denna bild i en grupp på facebook, så jag äger inte bilden.
Jag undrar vad detta är för effekt. Fotografer VÄGRAR berätta, det är tydligen en hemlighet.. *morr* 

Så nu tänkte jag kolla om någon visste vad detta kan vara? :)
Aldrig sett något innan. Gick igenom HELA photoshop förut, men hittade inget. Så hjälp tack! :)

Annons:
choclet
10/30/13, 1:05 PM
#1

Det finns ingen bild?

JazzBass
10/30/13, 1:09 PM
#2

Var tyvärr tvungen att ta bort bilden eftersom det är emot Upphovsrättslagen att publicera andras bilder utan tillstånd, vilket jag misstänker du TiiLDZ inte har. Lägg upp en länk till bilden istället där du hittade den.

Men jag hann se lite på bilden. Jag tror det är ett photoshopjobb, en sammanslagning av åtminstone två bilder. Såna där ränder får man genom att panorera med kameran under exponeringstiden, och genom att spegla dem på olika sätt kan man få fram såna här "effekter". När man gjort bakgrunden kan klippa in bilden på huvudmotivet i mitten. Ungefär så här tror jag fotografen gjort, men är förstås inte helt säker på saken.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

pellepiano
10/30/13, 5:34 PM
#3

Låter som de populära bilderna där man väljer ett par pixlar i bilden ( vertikalt ) och sen bara drar ut dem horisontellt med free transform och sen tar objektet man vill ha, frilägger och placerar där man vill ha. Det har gjorts massor av sånt.

Här är ett exempel på pixelstretching, fast här för att göra tygmönster =)   http://www.photoshopessentials.com/photo-effects/photoshop-background/

Upp till toppen
Annons: