Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 2745 ggr
[norrpojk65]
2013-10-19 16:48

gamla saker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

 Gamla saker. De regnade när kortet togs. Taget utanför ett cafe i Boden.

Ge gärna kritik tack !

Annons:
Bagtjesen
2013-10-19 20:16
#1

I det här fallet hade du ett tacksamt motiv, det var ju redan färdigt - någon annan med bildsinne hade redan komponerat mycket av det.

Att din bild skär av den nedre vinkel tycker jag dock är bra. Väggen blir inte livlös eftersom timret inte fortsätter i "oändlighet" utan bryts av av knutningen på väggen.

Tycker att knutarna lutar, och det borde gå att fixa till utan att bilden i övrigt blir sämre? Dito gäller mjökbordets vänstra stolpe?

Det som är mest synd tycker jag är att blommorna är lite överexponerade i både den gula och den blå buketten. Det blänker lite vitt redan innan man förstorar upp bilden, på långt håll. Att krukan till höger är liten aning för blank gör inte alls så mycket tycker jag. - Det ena är en naturlig växt, det andra är ett människoskapat föremål. I det ligger möjligheten till att stål kan vara blankt medan en blomma av de här typerna sällan är riktigt blanka utan nästan sammetsaktiga…

I övrigt ger inte bildinformationen någon anledning  kommentarer - det har du nog ett hum om vad som skulle gått att maximera om du velat.


[norrpojk65]
2013-10-20 11:13
#2

Bagtjesen

Ja ibland är det tacksamt med färdiga motiv, så man bara behöver knäppa av.

Är ett tag sedan kortet är taget men tror det var lite av tanken att det skulle bryta av med knutningen på väggen.

Minns inte riktigt men har för mig att huset lutade lite och att det är därför det ser snett ut. Ska prova "raka upp" bilden.

Överexponeringen på blommorna har jag försökt få bort fast verkar inte ha "skruvat" tillräckligt på spakarna ser jag nu :D 

Tackar för din kommentar.

Upp till toppen
Annons: