Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Övrigt

Marknadsundersökning djurfotografering

2013-10-17 10:03 #0 av: Djurfoto

Vi är två tjejer som gör ett skolarbete där vi driver ett fiktivt företag där vi fotograferar andras djur.

Vi har gjort en marknadsundersökning som vi skulle bli jätteglada om någon vill svara på!

https://www.webbenkater.com/s/c8410ba

Anmäl
2013-10-17 10:19 #1 av: Inkanyezi

Det är några missar i gränssnittet, som gör att alla frågor är obligatoriska, och jag tror att man kanske ska vända sig till en annan grupp än fotografer.

Sedan finns en brist i prissättningsfrågan då det är på tok för låga priser för att man alls ska kunna driva något företag med det, om det inte skulle gå att få ihop ett stort antal kunder som står på kö för att fotografera sina djur. Jag tror att man måste sikta på en realistisk prissättning för ett företag, där man räknar hem lokalkostnader, förbrukning, utrustning och löner.

Och när man har grepp om kostnaderna kan man sätta priset, och sedan vända sig till främst djurägare med enkäten för att få realistiskt resultat.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.