Annons:
Etikettövrigt
Läst 1315 ggr
Retrieversaga
10/14/13, 6:58 PM

Överföra bilder utan sladd?

Hej!

Jag har en Canon 600D & undrar hur man överför bilder utan själva sladden, alltså bara med minneskortet? Vart i datorn sätter man in kortet? (har ingen mac. om ni undrar) 

Tack tack! 🙂

Annons:
Inkanyezi
10/14/13, 7:33 PM
#1

Om datorn har en kortläsare så är det där man ska stoppa in kortet. Många bärbara har läsare för kortet inbyggt, men det är ovanligt på stationära.

Du får titta i bruksanvisningen till datorn om du inte hittar en sådan kortplats där kortet kan sättas in. Det kanske finns, men kanske inte, på din dator.

Paltn
10/14/13, 7:33 PM
#2

finns billiga usb-kortläsare att köpa ifall du inte har en bärbar dator som mest troligt har denna kortläsare inbyggd, isf i fronten eller långt fram på någon utav sidorna.

Jag själv kör med en usb-kortläsare från hama när jag överför till stationära datorn, kostar runt 100-lappen och överför tillräckligt snabbt för att jag ska vara nöjd.

Överför jag till laptopen så har jag inbyggd läsare med samma läshastighet.

// Paltfan

Inkanyezi
10/14/13, 7:38 PM
#3

Jag har en USB-kortläsare från Boutique Eden, och den kostar 39 kr. Den fungerar alldeles utmärkt.

Retrieversaga
10/14/13, 8:02 PM
#4

#1 #2 

Tack för era svar 🙂 

Hittade en kortläsare på laptopen nu, men är rädd för att den ska fastna då jag aldrig har gjort det innan i min laptop. 

Får ta och köpa en redig USB-Kortläsare,

Paltn
10/14/13, 8:06 PM
#5

den fastnar inte =)

Troligtvis så fungerar den som den på kameran, tryck in och den stannar inne, tryck igen och den ploppar ut.

// Paltfan

Sugar Mist
10/14/13, 8:24 PM
#6

Den fastnar inte :) Och om den gör det har du iaf alla bilderna i datorn ;) 

Nej men, #5 förklarar simpelt och bra

-

Annons:
Retrieversaga
10/14/13, 8:46 PM
#7

Det funkade nu, Fastnade inte 😃

Tack för era svar! 

#5 #6

Upp till toppen
Annons: