Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Allmän diskussion kring fotografering

Överföra bilder utan sladd?

2013-10-14 18:58 #0 av: Retrieversaga

Hej!

Jag har en Canon 600D & undrar hur man överför bilder utan själva sladden, alltså bara med minneskortet? Vart i datorn sätter man in kortet? (har ingen mac. om ni undrar) 

Tack tack! Glad

Anmäl
2013-10-14 19:33 #1 av: Inkanyezi

Om datorn har en kortläsare så är det där man ska stoppa in kortet. Många bärbara har läsare för kortet inbyggt, men det är ovanligt på stationära.

Du får titta i bruksanvisningen till datorn om du inte hittar en sådan kortplats där kortet kan sättas in. Det kanske finns, men kanske inte, på din dator.

Anmäl
2013-10-14 19:33 #2 av: Paltn

finns billiga usb-kortläsare att köpa ifall du inte har en bärbar dator som mest troligt har denna kortläsare inbyggd, isf i fronten eller långt fram på någon utav sidorna.

Jag själv kör med en usb-kortläsare från hama när jag överför till stationära datorn, kostar runt 100-lappen och överför tillräckligt snabbt för att jag ska vara nöjd.

Överför jag till laptopen så har jag inbyggd läsare med samma läshastighet.

Anmäl
2013-10-14 19:38 #3 av: Inkanyezi

Jag har en USB-kortläsare från Boutique Eden, och den kostar 39 kr. Den fungerar alldeles utmärkt.

Anmäl
2013-10-14 20:02 #4 av: Retrieversaga

#1 #2 

Tack för era svar Glad 

Hittade en kortläsare på laptopen nu, men är rädd för att den ska fastna då jag aldrig har gjort det innan i min laptop. 

Får ta och köpa en redig USB-Kortläsare, 

Anmäl
2013-10-14 20:06 #5 av: Paltn

den fastnar inte =)

Troligtvis så fungerar den som den på kameran, tryck in och den stannar inne, tryck igen och den ploppar ut.

Anmäl
2013-10-14 20:24 #6 av: Sugar Mist

Den fastnar inte :) Och om den gör det har du iaf alla bilderna i datorn ;) 

Nej men, #5 förklarar simpelt och bra

-

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.