Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 925 ggr
equestphoto
2013-10-11 08:57

Hästporträtt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon,

Tog lite bilder i stallet igår, och detta blev resultatet efter lite pill i datorn. Vad tycks?
http://equestfoto.se/blog

Annons:
JNN
2013-10-11 09:09
#1

Jag gillar bilden, mycket bra redigerat! En aning färgbrus, eller om det kommer av uppskärpningen kanske eller storleksförminskningen , vet inte. Men det syns bara vid full uppförstoring, och kanske originalet är bättre.

Men kompet är perfekt och jag gillarden ljusa bakgrunden!🙂

equestphoto
2013-10-11 09:15
#2

#1 Fotograferade utomhus i mörker, med ljuset inifrån bakom hästen, så hade något högre ISO, plus något uppskärpad i datorn, så en del brus förekommer tyvärr. 

Tack, vad kul att höra! :)

Bagtjesen
2013-10-11 13:39
#3

Ja se där en annorlunda bild, hårt beskuren, men som absolut fungerar!

Motljustekniken är dock svår. Jag vet inte om du sett det, det ser ut som om du fått bländarspegling?, en stor rund ring vars överdel går genom läderremmen (grimman?) på nosryggen, den fortsätter i en hälften så stor ring  och sedan allt mindre. Den minsta är endera en vit fläck på hästens nosrygg eller något från bländaren.

I många fall kan tekniska problem användas konstnärligt, det brukar jag själv göra - i det här fallet så ligger det tyvärr mitt i bilden.

Vad jag kan se så tror jag att det är redigerbart.

Håller med om bruset som JNN säger, och att håren på underläppen blivit hackiga. Mindre skärpa eller så att skärpan påverkar ett mindre antal pixlar skulle jag fundera på, och testa.

Men som sagt, en bild som i huvudsak fungerar jättebra - kreativt tänkande!


Upp till toppen
Annons: