Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 901 ggr
Moalinn
10/9/13, 11:40 AM

(H) Vattendroppar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite intresserad av att veta vad ni tycker. Har fotograferat vattendroppar ett x-antal gånger innan men testade nu en ny teknik vilket var både till för- och nackdelar.

Har ni någon kritik att komma med? Skärpa och färger är väl det jag är mest osäker på, lite överdrivet med att ta redigera det lila? Men även bara rent allmänt. Några tips på hur man fotograferar vattendroppar i övrigt? Har ingen extern blixt tyvärr så den här gången försökte jag rikta den inbyggda blixten mot reflexskärmen som jag hade placerat precis till höger om mitt "bygge". Om det var något bra med det vet jag inte då det var första gången jag använde min reflexskärm. 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Moalinn
10/9/13, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JazzBass
10/9/13, 12:00 PM
#2

Jag tycker dom blev ursnygga! Mycket snyggt redigerade tycker jag och kreativt jobbat med blixten. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Jessicahagstrom94
10/9/13, 12:07 PM
#3

Otroligt snyggt!

[jjennyeklundd]
10/9/13, 1:20 PM
#4

Vad har du för kamera? :)

Moalinn
10/9/13, 1:21 PM
#5

Tackar! 😃

#4
Nikon D7000 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[jjennyeklundd]
10/9/13, 1:23 PM
#6

Okej! Väldigt fina bilder :)

Annons:
JNN
10/9/13, 1:27 PM
#7

Det här blev superläckert i båda färgerna, bra jobbat med blixten.🙂 Hur menar du att du vrider på den inbyggda blixten?

Snyggt redigerat också!🙂

Moalinn
10/11/13, 10:36 AM
#8

Tack!

Ja, jag vet som sagt inte om det ens hjälpte eller fungerade men jag använde helt enkelt bara folie och täckte vänster och framifrån så den inte hade så mycket annat val än att åka åt höger och bakåt typ. Hade även en del naturligt ljus som kommer från vänster!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

JNN
10/11/13, 11:02 AM
#9

Ok, tack för infon. Det var ju kreativt tänkt!

Svårt att veta huruvida det funkade, då man inte vet hur det annars skulle sett ut, men resultatet var ju bra i alla fall, så nog tror jag att det funkade alltid!🙂

Upp till toppen
Annons: