Annons:
Etikettokategoriserade-bilder-ej-kritik
Läst 2214 ggr
[lenniiis]
10/6/13, 8:45 PM

Bildcollage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min svärmor och jag har haft ett litet projekt med att ta kort på hennes trädgård varje söndag. Missade tyvärr juni, augusti och september, men lite månader har vi knaprat ihop i alla fall :D Bilden längst ner till höger är bara utfyllnad.

Har någon av er också gjort liknande projekt? =)

Annons:
Bagtjesen
10/6/13, 8:58 PM
#1

Jättebra idé!

Tycker bara att ett annat typsnitt och lite mindre "bold", och lite mindre … skulle varit bättre - men idén med gillar jag absolut.

Vad använde du för program till kollaget? De som jag har tittat på slänger ikring och "slimpar" bilderna lite snett och hit och dit. Ibland är det bra med rader och kolumner!

Bägtjesen


[lenniiis]
10/6/13, 9:19 PM
#2

Hmm.. Valde ingen kritik, men får kritik ändå 😛 Nej, men jag gjorde det jättesnabbt i paint och tog första bästa texten som syns mycket, då jag bara planerade att visa min svärmor på facebook 🙂 Men så var jag ändå inne på iFokus och tänkte att det kunde vara kul att dela med mig av det 🙂 Det var min svärmor som kom på den roliga idén 😃

Bagtjesen
10/6/13, 9:52 PM
#3

Tack för svaret! Nä kritik vet jag inte om det var, bara förvåning! (nu fungerar inte smajlisarna för mig…knäppt). Jo, jag brukar också dela med mig av "prototyper" när jag inte är färdig för kritik…

Ha en bra söndagskväll!

Bägtjesen


[lenniiis]
10/6/13, 10:08 PM
#4

Förvåning? Över vadå? 🙂 Ifall det lät otrevligt så var det inte menat så, btw 😛 Jaa, om jag hade velat ha kritik hade jag verkligen valt en snyggare och mindre text, haha. Det samma till dig! 😃

JNN
10/7/13, 8:28 AM
#5

Kul idé, har själv tänkt göra nåt liknande fast i stil med fyra årstider. Men har inte kommit mig för ännu, har inte hittat nåt motiv som jag vill ha..🙂

uffelarsen
10/7/13, 11:39 AM
#6

Härlig ide, faktum är att det gjorde mig sugen att göra en kalender nästa år grundat på din bild. fint!

Annons:
[lenniiis]
10/7/13, 11:51 AM
#7

#5 Ja, det är kul nu så här i efterhand :D Lat som jag är tyckte jag det var ganska jobbigt att släpa mig ut på söndagen… Jahaa! Har du ingen trädgård kanske? =) Det vore ju fint på något stort träd.

#6 Men vad kul! :D Tack så mycket!

JNN
10/7/13, 11:58 AM
#8

#7 - Jo vi har en liten trädgård, men vi bor i ett gavelradhus och har väl inte ansträngt oss jättemycket i trädgården, så det finns inte så mycket där att fota, åtminstone om man vill få med mycket i bilden för ett liknande projekt.

 Däremot har jag tillbringat nästan hela sommarn där när jag fotat makro, på insekter och småkryp…😉

Så jag får leta vidare, hade nästan glömt bort det, men nu blev jag påmind så det var ju bra..!🙂

papa-bear
10/7/13, 2:45 PM
#9

allra bäst är väl om man har en situation där man kan ta från samma position varje gång, för att se hur det ändrar sig från den, ungefär som när de filmar en blommas utveckling från knopp till utblommad under en sommar i naturprogrammen.

Schnauzertik
10/7/13, 2:56 PM
#10

#9 Kommer att tänka på ett avsnitt av morden i midsomer där man samma varje dag på året fotograferade ett tornur och hade hållit på med detta i flera år.

Menar inte att jämföra detta med bild här, bara en spridd tanke.

Värd för Pensionärer

Upp till toppen
Annons: