Annons:
Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1413 ggr
Bagtjesen
2013-10-05 15:48

Var jag går i skogar berg och dalar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… föjer Isa och Rufs med mig. För de som inte vet är de Jämthundar. De är lugna och barnkära - de är lugna också när de ställer sig och skäller på älg eller björn, så viltet brukar inte bli stressat - och det vare sig stressade älger eller, naturligtvis, björnar är ofarliga för hundar.

När jag är på fotospaningen, vilket är oftare än jakten, är de mitt "viltradarpar" - deras lugn gör att vi kan titta på älg och andra djur på avstånd utan att de skäller.

Rufs har vunnit mycket på utställningar och är både Nordisk Juniorvinnare och Nordisk Vinnare, men för två år sedan månaden innan hans sista utställning i veteranklassen fick han öroninfektion och s k blodöron.

Bägtjesen


Annons:
JNN
2013-10-05 16:46
#1

Kanonfin bild på kanonfina hundar!🙂 Såna skulle jag gärna ha med på mina fotorundor, då jag inte har något annat sällskap att fota med. Är tämligen ensam i familjen och bekantskapskretsen med detta intresse… Fast i bland är det skönt och vara för sig själv en stund också..!😉

Schnauzertik
2013-10-06 14:01
#2

Fina hundar och lyckad bild.

Jag har också nästan alltid hunden med mig när jag är ute och fotograferar eller om det är tvärtom att när jag är ute med hunden så har jag kameran med.

Värd för Pensionärer

[malkins]
2013-10-16 12:07
#3

Ahaa det är en hund jag saknar 👍

För dotterns kaniner är ju rätt hopplösa 😉 både som fotomotiv och sällskap på fotopromenader, och resten av familjen dom suckar och stönar mest åt mig och mitt fotande.

Finfin bild på fina hundar, är själv uppvuxen med gråhundar som barn.

Upp till toppen
Annons: