Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 930 ggr
[Timantis]
10/5/13, 9:11 AM

Rådjur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Höll på att trilla omkull när jag såg denna utanför köksfönstret. Bor i ett villa samhälle men har lite skog runt omkring men det är väldigt backigt så hur den kommit till min tomt vet jag inte riktigt den stog där o åt lite äpplen. Kan helt klart vänja mej vid den utsikten. Fotat genom skitiga fönster men blev rätt ok ändå.

Annons:
Inkanyezi
10/5/13, 9:24 AM
#1

Och i vår är det tulpanerna och påskliljorna som blir lunch.

Bagtjesen
10/5/13, 2:49 PM
#2

Djurbilder är ju oftast någon form av snapshots, om man inte siiter i ett gömsle och väntar. Har därför full förståelse för att kompositionen inte gick mycket att göra något åt.

Du har en fin inramning runt om som är lite ur fokus och då har du cahnsen att lätt fixa bort den blå stören till vänster och red röda handtaget till höger - det finns ändå saker som gör att man ser att det är en trädgård.

Bägtjesen


JNN
10/5/13, 4:52 PM
#3

Häftig ögonblicksbild med en snygg inramning, men som redan nämnts om den blå linjen till vänster så hade den gärna fått försvinna! I övrigt gör inte den stökiga bakgrunden nåt, man ska ju ändå se att det är i en trådgård!

Ska jag säga nåt annat är det väl att den känns något överexponerad, men det kan ju vara förlåtet då man inte alltid inner fundera så mycket kring sånt i såna här situationer. Likaså vitbalansen är lite kall, men det skulle lätt gå att ändra sen om man vill.

Men du har ändå fått en bra bild, är man ute så kommer man sällan så här nära, så du får vara nöjd med den tycker jag!🙂

Martin
10/5/13, 6:37 PM
#4

Tycker att det med omständigheterna (genom fönster mm) är en bra bild. Med de hornen är bocken med stor sannolikhet revirhävdande och finns säkert i grannskapet inte bara denna gången utan även annars också. Ta gärna en titt i åkerkanter osv om du är ute och promenerar - det är inte alls osannolikt att han står där. Eller för all del - kommer tillbaka och äter mer av dina goda äpplen.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: