Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 642 ggr
Schnauzertik
2013-10-05 09:08

Vid Bolmens strand

Två bilder från igår som jag gärna vill ha kritik på.

Värd för Pensionärer

Annons:
Schnauzertik
2013-10-05 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 1

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
2013-10-05 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild 2

Värd för Pensionärer

keptak
2013-10-05 09:41
#3

Bild 1 tycker jag är mycket fin. Jag älskar när det är färger i en bild, och blått och grönt går alltid bra ihop. Och jag gillar grenarna som går ut i vattnet. Vassen till vänster ger liv i bilden då de är lite oskarpa pga rörelse. Men jag tycker inte om stråna nere till höger. Det hade, enligt min mening, varit bättre om de inte fanns där eller kanske om man såg de ännu mer.

Bild 2 hade jag gärna sett mer av skogen bakom. Tänk dig att du delar bilden i tre delar (tredelningsregeln) och att du lägger stranden på andra sidan sjön vid det översta strecket. Jag förstår samtidigt att du ville ha med stenarna. Kanske skulle ha skippat att ha med andra sidan sjön?


Schnauzertik
2013-10-05 10:58
#4

#3

Tack för dina bra synpunkter. 

Bild 1 är jag helt överens med dig om stråna till höger och det är ju lätt att korrigera.

Bild 2 är det som du säger stenarna som är viktigast, prövade att ta bort skogen men det kändes inte heller helt rätt, får se hur jag gör (Kanske en utfärd för nya bilder så småningom).

Värd för Pensionärer

keptak
2013-10-05 11:16
#5

Okej, ja det kanske blir lite konstigt att bara ha sten och sjö. Det är svårt det är ibland. Prova nästa gång att lägga så man ser lite av himlen ovanför träden. Som du har gjort i bild 1.


Bagtjesen
2013-10-05 14:42
#6

Finfina bilder, och jag håller med keptak om bild 1, bild 2 hade gärna sett skogen på andra sida - men jag ser att det är ett dilemma - om du gått ner mer eller vinklat upp kameran så hade "stenpartiet" inte blivit så imponernade som det är nu.

Bägtjesen


Annons:
Upp till toppen
Annons: