Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1329 ggr
sofiN
10/3/13, 6:47 PM

Porträtt Foto!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej ! :)

Jag är nybörjare på detta, alltså en amatör fotograf! skulle önska att jag kunde ta fina porträtt bilder, för det är det jag vill syssla med i framtiden :)

Tog en porträtt bild på min underbara son! Jag själv tyckte det blev en super fin bild, skärpan kanske kunde bli bättre osv? och hade bara naturligt ljus (Den sol som fanns) eller vad man säger att jobba med!  

Hoppas att jag kan få lära mig mer av er som kan detta!

ge gärna kritik, bara bra för mig!

MVH / Sofi

Ut i skogen och rota, kanske finner du något att fota :P

Annons:
[Teddies matte]
10/3/13, 7:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fin bild! Gillar den verkligen, bakgrunden är inte för rörig och pojkens utstrålning är härlig, oskärpan är lätt fixad, så här kan det t.ex. se ut då;

pellepiano
10/3/13, 7:06 PM
#2

Det är en trevlig bild. Vinkeln kan tycka lite annorlunda men är bra tex om horisonten är för ljus, då blir det  alldeles vitt bakom honom.

Uttrycket är mycket bra fångat tycker jag. Sånt kan vara mycket viktigare än teknikaliteter.

An variant är att sänka sig till hans höjd om nu marken inte är så intressant.

När det är molnigt väder som här, så spelar det mindre roll hur han är vänd, i och med att ljuset är helt jämt så att säga, så då kan man välja den bakgrund som passar bäst av alla 360 grader.

sofiN
10/3/13, 7:14 PM
#3

Åh Tack snälla för bra kritik ! :) och Tack snälla för att du fixade till bilden, hur gjorde du det? :P jag har själv redigerat lite på min vanliga bild, men fick den inte så skarp! hur fixade du skärpan, Photoshop? det är sånt där jag vill lära mig!! :) Ja och det var inte så jätte mycket sol eller så !

men ett härligt foto och jag lyckades att fånga utstrålningen :)

Men tack snälla för tipsen! ska tänka på allt och tar till mig det ni skrivit!

MVH / Sofi 😃