Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 729 ggr
Masterworks
2013-10-01 13:46

Kompisen med sin hoj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute o plåtade kompisen och hans hoj!

Varför göra nått idag som går att göra imorgon?  Skrattar

Annons:
JNN
2013-10-01 14:12
#1

Bra bild även denna, med bra exponering. I dom allra flesta fall brukar det inte göra så mycket när man ser speglingar av fotografen i motivet, men här tycker jag nog att den blev lite för tydlig i bensintanken när man förstorar upp den. I litet format gör det ingenting.

 Är du så händig som det verkar går det kanske att redigera bort, men å andra sidan är det ju ändå naturligt att den finns där så jag blir lite kluven..

Sen är det på håret att bakhjulet är lite kapat i nederkant, men annars är det en bra bild.

Sen är väl jag som jag är, men jag tycker att bilden skulle blivit bättre bara med hojen, eller då med din kompis i full mundering sittandes på den..🙂

Masterworks
2013-10-01 14:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så då? 🙂

Varför göra nått idag som går att göra imorgon?  Skrattar

JNN
2013-10-01 14:33
#3

Jepp i mina ögon blev den mycket bättre!🙂

Bagtjesen
2013-10-01 20:35
#4

Mycket bra bilder som sådana, men både med och utan förare, eller med hela bakdäcket med så blir det ändå en klottrig/plottrig komposition.

Bågens mjuka linjer kontra de romboida gallret, och den fläckigt ljusa bakgrunden och träden som går "lodrätt" genom romboiderna blir ingen bra komposition i mitt tycke. Den breda nedre plåten på gallergrinden tar bort mycket av intrycket, särskilt försvinner bakre delen av hojen.

Fototekniskt bra men kompositionen inte så bra - eller är du själv nöjd?

Bägtjesen


Masterworks
2013-10-01 20:43
#5

Som sagt, jag e nybörjare! Ser inte sånt, men nu när du säger det så! 🙂

Varför göra nått idag som går att göra imorgon?  Skrattar

Bagtjesen
2013-10-01 21:21
#6

#5 Masterworks.

Då är allt frid och fröjd - du har alla tekniska förutsättningar för att bli jättebra fotograf - att sedan planera någon komposition som man tror skall bli bra, eller har en plan… det är en sak - att alltid lyckas är en annan!

Du borde nog egentligen tåla (Hå)rd kritik både tekniskt och kompositionsmässigt.

Ibland om jag ger kritik som kanske ligger lite högre än den nivån som man kanske tror sig ligga på och vill ha, ger ju inte alltid oss som "kritiker" (som skall ge BÅDE RIS OCH ROS) chansen att ge den som skall mottaga kritiken något som både lyfter och ger en sporre till att bli ännu bättre - Det är därför som jag vill ha feedback på min kritik, om jag förstått eller missförstått eller om saker och ting (= åsikter) bara är en skillnad i åsikter?

Om du inte redan gjort det - lägg till vad du har för utrustning et c i din profil…

Bägtjesen


Annons:
uffelarsen
2013-10-01 22:00
#7

Jag gillar första bilden , men håller med att reflexen i tanken är lite "tråkig" + utrymmet runt hojjen i första bilden kunde ha varit lite större (vid bakhjulet) För mig väcker bilden tankar och sådana bilder funkar alltid för mig.

Masterworks
2013-10-02 16:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tackar för all feedback! Vi var ute o åkte o tog med kameran, ingen direkt planering! 🙂

Här är 2st till bilder från den dagen!

Varför göra nått idag som går att göra imorgon?  Skrattar

Masterworks
2013-10-02 16:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bild 2.

Varför göra nått idag som går att göra imorgon?  Skrattar

Upp till toppen
Annons: