Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 7758 ggr
natha-mjau
10/1/13, 12:18 PM

suddiga bilder, Nikon D7000

När jag fotar med min Nikon d7000 blir det aldrig bra.
Det kvittar vilket objektiv jag använder, har ett par stycken hemma som jag testat med.
Tar jag bilder på människor tillexempel blir ansiktena suddiga, inte alls så bra kvalite som det ska vara, det blir dock bra kvalite när jag zoomar inte väldigt mycket.
Att fota någonting i rörelse är inte ens att tänka på då för det funkar inte alls.
Jag har även en D5000 och den är hundra gånger bättre.
Fotar jag med exakt samma inställningar och objektiv med den som med D7000 så blir bilderna på D5000 mycket bättre.

Är det något fel på min D7000?
Jag kan med mina kameror så jag är inte direkt någon nybörjare, men håller fortfarande på att lära mig D7000.

Annons:
Bagtjesen
10/1/13, 12:36 PM
#1

Det verkar helt otroligt, skillnaden mellan D5000 och D7000 är inte så stor, men bilder med D7000 borde alltid bli något bättre. Du skriver särskilt att bilder i rörelse är stor skillnad med nackdel för D7000 - Jag skulle tro att du INTE har samma inställningar och att autofokusen vid rörelse inte hinner med - sskillnad mellan AF-A, AF-S eller AF-C mellan kamerorna. Du kanske har AutoFokus-läge på objektivet men inte på kamerahuset?!

Lägg upp en bild tagen med D7000 helst i "Fine"-jpg eller "medium" och lägg upp på forumet i den här tråden (max 5MB) - bilden skall vara oredigerad så att vi kan se informationen från Exif.

Bägtjesen


natha-mjau
10/1/13, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har använt mig av objektivena Nikon AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR (som följde med D7000) samt AF-S DX Zoom 55-200mm f/4-5.6G ED.
Det är dem objektiven jag använder mest.

Det är AF på både huset&objektivet.