Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 478 ggr
Tokyo
2013-09-30 19:36

(N) Kritik - hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Knäppte några bilder på min underbara vovve för ett par månader sedan, och vill ha lite lätt kritik på en av bilderna - den jag blev som mest nöjd med.

Och skriv inget komplicerat, är bara 12 och kommer ändå inte förstå ett ord, haha. 😃

Smått redigerad om jag minns rätt, var ett tag sedan.

Annons:
JNN
2013-09-30 19:54
#1

Inget komplicerat var det, ok kanonfin bild!

Jättefin bild på denna jättefina hund, färgerna och ljuset i bilden är helt enkelt perfekt!

Mycket bra fotat!🙂

Tokyo
2013-09-30 20:09
#2

#1 Tack! :)

Inget negativt eller något jag kunde gjort bättre?

JNN
2013-09-30 20:30
#3

Nej det är svårt att säga nånting negativt faktiskt om den bilden utan att att gå in på lite krångligheter.. En av dom skulle kunna vara i så fall skärpedjupet. Du har haft en ganska liten bländare (lågt f-tal) du hade f/9 här.

Så gott som hela hunden blev då skarp, men det kanske inte var nödvändigt, hade du haft  större bländare, kanske f/4 så hade bakgrunden blivit lite suddigare, vilket oftast är att föredra vid porträttbilder. Men det är ju inte absolut ett måste heller, men kan vara nåt att tänka på vid senare tillfällen.

 Nu ligger hunden rätt så nära bakgrunden så det är inte säkert att det blivit så stor skillnad.

Sen brukar jag försöka ha huvudmotivet lite placerad en aning åt sidan i bilden, och inte riktigt i mitten men här gör det inget. Tycker att det är en toppenbild!

MagArne
2013-09-30 20:32
#4

#2 Fin bild
Om du vill ha bakgrunden mer suddig så kan du flytta hunden längre ifrån bakgrunden/busken eller om det går, ha en större bländare (lägre bländartal) På så vis blir bakgrunden inte i fokus och blir inte lika framhävande.

Nu var vist #3 2 minuter snabbare än mig :-P

Tokyo
2013-09-30 20:33
#5

#3 Haha, hängde med rätt bra ändå 🙂

Tack för kritiken! Det uppskattas :)

Cahira
2013-10-01 01:37
#6

Tycker det är en superfin bild på en superfin hund :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Tokyo
2013-10-03 17:29
#7

#4 Tack för tipset! :)

#6 Tack! :)

Upp till toppen
Annons: