Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 1531 ggr
TheAlmab
2013-09-28 17:12

Vågar du? ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på en så kallad klubbhoppning (där man övar inför tävling) och tog några kort, då jag är nybörjare och inte har så fin kamera utrustning så blir bilderna ofta lite suddiga och "grusiga" som en kompis kallar det. Nu undrar jag om ni skulle våga er på ett försök att redigera några bilder, kanske zooma in på dem lite och ta bort suddigheten (dock vet jag inte om detta är möjligt i ett redigeringsprogram) lite kritik uppskattas också men helst så att en lite mer oerfaren fotograf förstår ;)

Tack i förhand! :)

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Annons:
TheAlmab
2013-09-28 17:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en till

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

TheAlmab
2013-09-28 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ännu en

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

TheAlmab
2013-09-28 17:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

:)

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Bagtjesen
2013-09-29 00:46
#4

Det är nog tyvärr så att det är väldigt svårt att göra så mycket -de flesta bilderna är tagna med 1/160s och en bilden i #2 är tagen med 1/400s (den hade troligen behövt vara så snabb som 1/600s eller så för att bli riktigt bra) därför har den också blivit bäst, och kanske går att göra något med.

När man tar foton med så lång slutartid som runt 1/150s, så är det nästan bara om man skulle stå lite bredvid, och sedan följa med hästen med kameran (och inte stanna i den medföljande rörelsen när man "trycker av", dåkan hästen och ryttare bli lite "frysta" och skarpa medan bakgrunden blir oskarp - då får man rörelse i bilen, samtidigt som huvudmotivet blir skarpt.

Få se i morgon om jag hinner med att göra 1 försök - annars hinner kanske någon annan på forumet försöka.

Bägtjesen


Bagtjesen
2013-09-29 12:50