Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1095 ggr
MagArne
2013-09-27 21:43

(M) Kritik Bergsbron Norrköping

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev lite kvällsfoto i Norrköpings industrilandskap.
Bergsbron/Kungsgatan/Motala ström
Nikon D200, Nikkor 50mm f/1.8D
ISO 100, f/4, 3.0s, RAW
Redigerad i Apple Aperture

Är nog min första bild jag önskar kritiseras. Men ös på, jag tål 🙂

Annons:
MagArne
2013-09-27 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Blev en andra också
ISO 200, f/3.2, 6.0s

Vad jag vet om är blå prickar i mitten som jag tror är från vattendroppar på linsen då det duggregnade. Jag är för kass i Aperture för att få bort dem i dagsläget.

papa-bear
2013-09-28 12:11
#2

billjusen passar definitivt in, blev en snygg effekt. de gula ränderna stör lite, men va f*n.

prickarna ser ju ut som lampor i vattenbrynet, hade du inte skrivit något om det, hade jag inte letat. någon sekund kortare, så att väggbelysningen på gavlarna inte lyste upp så mycket.

det måste vara ett fotovänligt landskap, det där industriområdet.

som helhet 👍👍👍👍

MagArne
2013-09-28 17:55
#3

Tack för tipset, ska testa olika slutartider nästa gång och jämföra resultaten. Med lite tur får jag bättre förståelse för mörkergotografering då :-) Ja, industrilandskapet i Norrköping är fint året runt, dygnet runt :-)

Bagtjesen
2013-09-29 00:22
#4

Gratulerar till två bra bilder. Eftersom du inte kan kontrollera trafiken så är det svårt att inse att det skulle ha kunnat bli sååå mycket bättre med HDR - fast då brukar det ju istället vara svårt att hålla tillbaka viljan att mixtra med bilderna, oftast för mycket.

Bra gjort!

Bägtjesen


MagArne
2013-09-29 08:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hmm, jag hade ju faktiskt fått med en bild på bron utan trafik ser jag nu.

Här är bron utan bilar. Båda bilderna har ju sina för och nackdelar men vad som är bäst beror kanske på vad bilden ska användas till? Ljuset från bilarna har ju en rätt häftig effekt.

Jag måste allt ta och laborera lite mer med ljus från bilar i mörker 🙂

Kul att ni gillar bilderna, det värmer.

Upp till toppen
Annons: