Annons:
Etikettwebbplatser
Läst 1131 ggr
equestphoto
9/26/13, 3:05 PM

Första intryck hemsida.

Hej,

Jag håller på och fixar om min hemsida lite. Jag är varken nöjd eller missnöjd och undrar därför om ert första intryck på min hemsida? Bra/dåligt? Kan något bli bättre? 
Tack!!

http://equestfoto.se/blog

Annons:
[Jens]
9/26/13, 3:16 PM
#1

Jag har skapat hemsidor åt företag i många herrans år men det var ett tag sen jag gjorde det eftersom jag har ett nytt arbete nu.

Det finns tre saker som jag skulle vilja kommentera och det är att när man tittar till på det olika sidorna så förvillar man sig bort och vill tillbaka till första sidan men jag hittar inte vägen tillbaka? 

Sedan på vissa sidor så försvinner menyn helt på vissa sidor och man är helt låst och man kan inte komma tillbaka för det finns inget att klicka på förutom knapparna som finns i webbläsaren. Vissa sidor så hoppar menyn som fanns till vänster till höger sida. Lite rörigt 😉

Jag är ganska så bra på engelska och de flesta är nog det men det är rörigt med att läsa två olika språk på sidorna. Det är lite blandat svenska och engelska lite varstans. Vilken är huvudspråket på sidan funderar jag på då. 🤔

Annars tycker jag upplägget och färgerna är helt okej med bilderna m.m. 🙂

equestphoto
9/26/13, 3:22 PM
#2

#1 Hej, klantigt av mig att sitta och ändra sidan när jag precis la upp länken… Att menyn hoppar runt är för att jag just nu sitter och ändrar utseendet.. (typiskt otålig och velar fram och tillbaka)

Nu låter jag sidan vara, så om du istället kanske vill kolla igen? Alla länkar ska fungera, och "första sidan" när man kommer in på hemsidan är bloggen, sen finns det även en "home" länk. Har dock inte bestämt vilken jag vill ha som första sida än.. 

/En virrpanna :)

equestphoto
9/26/13, 3:23 PM
#3

Sen med språken så vill jag ju att man ska kunna läsa både svenska och engelska. Kanske bäst att ha en översätt knapp isåfall?

[Jens]
9/26/13, 3:42 PM
#4

Tittar man på t ex menyn: KATEGORIER, ARKIV så klickar man på det och då blir det ANIMALS, HORSES.. Två olika språk.

Sätt alla på engelska skulle vara bättre eftersom du har gjort loggan i engelsk språk också.

MagArne
9/26/13, 4:03 PM
#5

Vad är syftet med din sida?
Bogga? Visa dina bilder du tagit? Sälja bilder?

Om huvudsyftet är att sälja bilder, hur ser din kundkrets ut?
Är det bara svenska kunder och svenska marknaden du har så kan jag tänka mig att de blir lite tveksamma och obekväma om allt är på engelska. Samt att du blandar in bloggande och instagram med tveksam bildkvalité.

Sidan är snygg men lite rörig. Kan bli riktigt bra du väljer ett huvudsyfte på sidan så besökarna är säkra på vad du vill förmedla. Framhäv något ordentligt på sidan.

Upp till toppen
Annons: