Annons:
Etikettokategoriserade-bilder-ej-kritik
Läst 1429 ggr
P4go
2013-09-24 11:10

Sitter fast..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner att jag typ.. Kommer ingenstans längre.. 
Kanske till och med backat lite i mitt fotande då jag inte fotar så mkt längre.
Dom till vänster är från 2009 och dom till höger från 2013. 
Dom gamla bilderna är från min gamla hemsida därför den fula stämpeln och ah..

Tips hur man kan komma över dendär bromsklossen?

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Annons:
[Olasko]
2013-09-24 11:24
#1

Prova en ny teknik kanske kan fungera? Det finns mycket på youtube att titta på när det gäller olika tekniker och bildredigeringar. Jag tror man måste bryta sitt mönster och prova något nytt emellanåt för att det inte ska bli slentrianmässigt. =)

JazzBass
2013-09-24 12:01
#2

Tycker att dom två nya är bättre än de gamla. Snyggare kompositioner (enklare) och känns mer genomtänkta.

Ett sätt att komma vidare är att aktivera sig i nån fotoklubb. Såna ordnar ofta föreläsningar av olika fotografer, fotoutflykter och kurser. Det är ofta inspirerande att höra andra fotografer berätta om sitt bildskapande och se deras bilder. Man lär sig nästan alltid nånting nytt och får nya insikter. Själv har jag varit på flera föreläsningar om naturfoto och några om porträtt, och det är nästan alltid lika givande. Man får träffa nya intressanta människor så också. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

tlundegard
2013-09-24 12:05
#3

Du har iallafall utvecklats sen 2009 :) vad har du för kamera? För mig hjälpte det att uppgradera från 400d till 40d, jag fick mer inspiration då det var en helt annan känsla att fota med den :) Annars har de andra kommit med bra kommentarer!

2 hästar, en katt och lite fisksoppa
raudur.blogg.se

Medarbetare på akvariefisk.ifokus

Ketang
2013-09-25 10:19
#4

Jag fastnade för ett år sen ungefär men gick sen en kurs hos en känd fotograf som gav mig en utmaning, att ta "fula" bilder. Jag har hela tiden strävat efter att ta vackra bilder med wow känsla. Men åkte ut för att ta "fula" bilder. Det gick väldigt väldigt bra och i dag har jag byggt hela min portfolio på just dom bilderna. 

Så mitt tips är att göra något helt annorlunda. Du verkar ha fotat mycket djur. Ut och fota enbart bilar en dag tex. Utmana dig själv på ett för dig helt nytt område. Har du provat Street photo? Det är en utmaning att fota folk på stan! Testa något nytt, du kanske hittar ett sidospår från det du vanligtvis fotar som du tycker är jätte roligt :-)

Upp till toppen
Annons: