Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

(M) Kritik

2013-09-23 15:40 #0 av: P4go

Fotade denna bilder i Italien några månader sen. 
Helt sjukt snabb liten sak och hade mitt macro. 
Leta liten ödla i stort objektiv och hade inte så mkt tid att ändra slutartid osv så det är auto.

Nikon d5100
ISO 400
f/5.6
1/1000 sec

Anmäl
2013-09-23 15:42 #1 av: P4go

Även denna lilla fjäril. 
Båda fotade med manuell fokus

Nikon d5100
ISO 400
f/5.6
1/1600 sec

Anmäl
2013-09-23 17:28 #2 av: Bagtjesen

Fina bilder båda två. Fint komponerade, synd bara att det är "akterspegeln" på fjärilen.

Anmäl
2013-09-23 18:57 #3 av: P4go

#2 tack c:
Akterspegeln? :)

Anmäl
2013-09-23 19:35 #4 av: [Jens]

Akterspegel = bakdel

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2013-09-23 20:45 #5 av: P4go

OH! 
hehe.. Okej! 
jag gillar det för framifrån får man inte riktigt samma ''utsikt'' över vingarna :)

Anmäl
2013-09-24 06:39 #6 av: JNN

Tycker att bilderna är helt suveräna! Första bilden är ju helfrän, , vet inte vad det är, men den ödlan ser nästan lite busig ut...  Skön färgton i den bilden!

Andra bilden gillar jag också, gör absolut inget att det är baken man ser. När jag fotar insekter försöker jag om möjligt att hita andra vinklar i stället för det mest självklara, även om det blir såna bilder också...  

Men den här är väldigt fin. Fina färger, och bra komposition på båda, bra jobbat!Ler

Anmäl