Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 973 ggr
Cajolyne
9/22/13, 7:59 PM

(H) Gul blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle gärna vilja ha kritik på denna bilden. På saker jag kan förändra osv.

http://www.flickr.com/photos/ekberg/


Annons:
Jessicahagstrom94
9/22/13, 8:33 PM
#1

Jag tycker det är en väldigt cool och fin bild :) hittar inget jag vill ändra, eller jo.. möjligtvis ta bort stråna som är nederst på bilden.

JNN
9/23/13, 7:19 AM
#2

Det är en väldigt läcker bild, och blomman var också läcker. Kan hålla med om stråna i nederkant, men i övrigt har jag inte mycket att säga om den på så sätt, den är snyggt komponerad men hade nog önskat lite mer skärpa i mitten av blomman. Och kanske minskad mättnad en liten aning, det gula är lite väl starkt.

Men det är småsaker tycker att bilden i sin helhet är mycket bra!🙂

Bagtjesen
9/23/13, 1:17 PM
#3

Jättebra bild om den är tagen på frihand. Skärpan ser ut att ligga precis i de främre kronbladens fäste in mot. Ett par millimeter till och ståndarna kommit i fokus.

Men det hela är så bra att det nog skulle gå att fixa till en aning i något bildbehandlingsprogram avseende skärpan. Försök att fixa det på egen hand men behöver du lite hjälp så ge någon lov att modifiera bilden, t ex lägg in bilden i "Redigera mina bilder".

"Stråna" längst ner skulle jag också ta bort, eller åtminstone göra mer oskarpa.

Beskäringen tycker jag är bra - man behöver inte alltid ha med hela blomman…

Färgerna kan ju till viss del bero på vilken Vitbalans du haft eller om det var automatik. Bilden berättar inget om kamera, objektiv, och allt sådant…

Bägtjesen


Cajolyne
9/23/13, 5:21 PM
#4

1# 2# 3#

Tack så mycket. Jag kan hålla med om att stråna ska bort där nere. Jag har tagit denna på frihand. Det är original bilden, vet dock inte varför den blev så gul.


Upp till toppen
Annons: