Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 685 ggr
Liillan
2013-09-19 20:03

Filma?

Fick idag hem min Canon eos 10D som jag köpt begagnat via Tradera, är jättenöjd då bilderna blir superfina 😃

Går det att filma med denna kamera, hur gör man det isf? 🙂
Har nämligen ingen instruktionsbok, bara snabbguiden som inte var till så mkt hjälp…

Annons:
Mooniq
2013-09-19 20:04
#1

du kan söka på internet, skriv in kameranamnet och instruktionsbok så får du nog massa bra info

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Bagtjesen
2013-09-19 21:10
#2

Ingen källa nämner något om att spela in video på en 10D, däremot verkar det finnas en videoutgång - troligen för att man skall kunna visa bilder man tagit på en TV.

Kan bara hoppas att du får tag i en handbok till kamera - finns kanske inte på svenska men jag skulle bli högst förvånad om det inte finns på engelska - se bar upp för platser på nätet dä man tar rejält betalt för handböcker!

Bägtjesen


pellepiano
2013-09-19 23:52
#3

Kameran är gammal, från 2003 och då fanns inte videofunktioner i kamerorna.

Inkanyezi
2013-09-20 08:10
#4

Jag har en EOS 10D, och den har inte någon videofunktion.

En sak som du också bör tänka på om du ska skaffa objektiv till kameran, är att den bara kan ha EF-objektiv, dvs objektiv som heter EF-S, och som är gjorda för det lilla sensorfomatet passar inte. Det gäller alla vidvinkelobjektiv till APS-C framför allt, medan teleobjektiv i regel passar. Du får kontrollera att de fungerar med modeller i fullformat.

Instruktionsbok på engelska kan laddas ner från nätet.

Liillan
2013-09-20 13:10
#5

#4 Finns tydligen någon adapter som gör att jag kan använda andra objektiv, är dock inte så insatt i detta än då det är mina allra första systemkamera.

Men du som också har en EOS 10D, kan du ge något tips på en kameraväska som är billig men ändå bra?

Upp till toppen
Annons: