Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 647 ggr
Moalinn
2013-09-19 11:44

(H) Dimma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill veta lite vad ni tycker. Jag har tyvärr blivit lite blind efter allt arbete jag har lagt ner på den.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
JNN
2013-09-19 11:48
#1

Grym bild! Den här får du väl vara nöjd med tycker jag, bra komposition och dimman i kombination med molnen är jättefint, och ett skönt ljus är det dessutom!

Bra jobbat!🙂

Bagtjesen
2013-09-19 12:37
#2

Bara att hålla med JNN.

Högt estetiskt värde! Många bilder på liknande motiv är tagna tidigare på mornarna, du har nog fångat tiden precis i den korta övergången då det är som mest dynamik i ljuset. 100%!

Bägtjesen


JazzBass
2013-09-19 12:54
#3

Fint jobbat! :-) Det enda jag tycker du borde åtgärda är "halo-effekterna" kring skogskonturerna. Samma sak ser man ofta i HDR-bilder där fotografen varit ouppmärksam på just dessa. Det ser väldigt onaturligt ut. Om du lagt på en skärpning med stor radie är det nog denna som är orsaken. Hög clarity-inställning ger också liknande effekt. Använd gärna lagermask för att måla in skärpan bara där den behövs mest, så kommer man runt såna här problem.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Moalinn
2013-09-19 21:40
#4

Tack så jättemycket!

#3
Angående "halo-effekterna" så var jag helt enkelt slarvig och lat och bara gjorde det lätt för mig genom att mörka ner hela bilden och sen sudda ut allt förutom himlen. Men ska helt klart fixa det, om jag orkar 😉

Jag ska inte ha lagt på någon skärpa på bilden, men kan hända att det blivit något fel när jag sparade den.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: