Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik

Lodjur

2013-09-16 13:57 #0 av: tlundegard

Även om den här bilden inte är den bästa bilden jag har tagit tekniskt sett så vill jag dela med mig av den.

Jag var på skansen igår och fastnade extra mycket hos lodjuren som hade ungar, så himla söta! De betedde sig precis som kattungar, sprang runt och lekte med världens största tassar :)

Anmäl
2013-09-16 14:15 #1 av: MagArne

Mycket fin bild och nya 7D fick jobba ser jag Tummen upp

Anmäl
2013-09-16 14:18 #2 av: JNN

Föstår att du fastnade hos lodjuren, det är häftiga varelser. Att dom hade ungar gör ju inte saken sämre..

Fin bild, hoppas du är nöjd med nya kameran!Ler

Anmäl
2013-09-16 16:14 #3 av: Jessicahagstrom94

Jag tycker att bilden är fin, och lodjuren är supersöta :D

Medarbetare @ Katter Ifokus.
Anmäl
2013-09-16 17:18 #4 av: Bagtjesen

En riktigt bra bild du fått till med nya kameran. Visst är de "söta" och du har lyckats få fram ungen framför honan - de är visst vana vid publik! - Det sker aldrig ute i "busken".

Jag bor i djupa lodjurstrakter! Den same som brukar ha en rengjord på ca 500 djur på markerna är dock inte så glad - vid 28 attacker häromåret försvann en 10-del av alla djur. Var 6:e älgkalv stryker också med till lodjur, och var 4:e älgkalv tas av björn. Dock tillsammans "lyckas dom bara" ta en tredjedel...

Alla djur är väl vackra på något sätt - inklusive älgen med den kanske långdraget fula nosen.

Fortsätt att dela med dig av dina fina bilder.

Bägtjesen

Anmäl
2013-09-16 21:22 #5 av: tlundegard

Tack för alla fina kommentarer, jag är väldigt nöjd med nya kameran ;)

#4 Jag kan förstå att det är surt för de som äger boskap, men alla djur måste överleva på sitt sätt.. Vi har också haft lodjur hemma hos oss, även om det är sällsynt. 

Jag tycker det är kul att se hur vilda djur beter sig sinsemellan :)

Anmäl
2013-09-16 21:29 #6 av: Sodaduck

Å vilken fin bild! Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.