Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 587 ggr
Trongutten
2013-09-15 11:46

Kritik (M)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha kritik på den här bilden tagen imorse :) Bilden är tagen med en Canon EOS 7D och ett Canon EF 50mm f/1.8.

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Annons:
Mooniq
2013-09-15 11:59
#1

jag är amatör - men spontant måste jag säga att bilden är jättesöt!!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Schnauzertik
2013-09-15 12:44
#2

Fin bild och bra  komposition. 

Det är lite svårt att bedöma bilden när den inte är större men jag ser i alla fall att den röda tröjan har fällt ut på hästens bringa som har fått röda toner.

Är inte säker här, men kanske skulle ansiktet och halsen varit en liten  aning ljusare?

Värd för Pensionärer

Jessicahagstrom94
2013-09-15 14:25
#3

Jag tycker att himlen och hästen är för ljus. 

Jag saknar kontrast eller skärpa i hästens ansikte.

Tjejens färg på tröjan finns även på hästens bringa, det skulle jag redigera bort.

Tycker tjejen och marken ser jättebra ut :)

Bagtjesen
2013-09-15 15:25
#4

Bra komponerad, men lite sämre jobb i redigering. Japp, bilden är för ljus och jag saknar låret/ryggen på hästen. Kraftiga rödtoner på hästen. Antagligen har du dragit för mycket i reglagen, eller så har du överexponerat.

Om du plåtat i RAW går det säkert att fixa, annars får vi hoppas att du exponerat rätt men överdrivit i redigeringen.

Fokus är svårt att säga något om på en så komprimerad bild - men annars håller jag med #3 i det mesta - kanske är marken/gräset för gul i tonen.

Du bör nog tänka på att hantera varje område - himmel, häst, flicka och mark för sig, om du inte redan gjort det.

Bägtjesen


Trongutten
2013-09-15 18:24
#5

Tack för kritiken alla!

#4 Hästen står med ryggen bakom tjejen, därför du inte ser den :) Bilden är fotad i RAW så jag ska se nu på en gång vad jag kan göra åt saken :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se