Annons:
Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1852 ggr
pellepiano
8/31/13, 4:54 PM

Tony Ellis ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… 1982-83 turnerade jag en del med Tony Ellis, som var Sveriges reggaekung på den tiden. Han spelade en hel del med Peps också då.

Stötte på honom häromdagen på Hornsgatan och eftersom jag hade mitt nyinköpta 85mm 1.8 med mig var jag tvungen att ta en bild. Här är en av dem.

Annons:
MonisN
8/31/13, 7:41 PM
#1

Samma med detta porträtt som alla dina andra, otroligt bra!! Det objektivet här underbart till porträtt. Jag använder det också till matbilder ibland.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Bagtjesen
9/1/13, 4:40 PM
#2

Såg Ellis i Sundsvall på den tiden låten Funky Raggae var poppis.

Du har fått till en kanonbra bild, igen!

Bägtjesen


JazzBass
9/2/13, 8:00 AM
#3

Snyggt miljöporträtt! Gillar speciellt hur alla färger matchar snyggt med varandra, kanske du har jobbat extra på det?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

pellepiano
9/2/13, 2:27 PM
#4

Tack. Jag hade tur med färgerna =) Har dock minskat kontrasterna lite.

JazzBass
9/2/13, 3:24 PM
#5

Ibland har man det också. :-) Tänkte speciellt på trafikljusfärgerna på skjortan som går igen i bokehcirklarna till vänster om honom, samt snett ovanför huvudet.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

hannan
4/11/14, 9:04 AM
#6

Fantastisk bild, och en riktig nostalgitripp!

Jag träffade Tony Ellis när han gjorde en spelning i Norrköping för många år sedan. Jag frågade var man kunde få tag på hans skivor och han sa att det nog var svårt, men han kunde skicka ett kassettband till mig. Jag lämnade adressen till folkhögskolan där jag bodde då, och en dag damp det ner ett vadderat kuvert med ett kassettband där han spelat in sina egna låtar på ena sidan och nåt annat, Third World har jag för mig, på den andra. Där fanns också ett vykort där han bad om ursäkt för att det hade tagit tid, han hade haft mycket att göra.
Kan säga att det var ett stort ögonblick i en sjuttonårig reggaefanatikers liv!

Annons:
Upp till toppen
Annons: