Annons:
Etikettövrigt
Läst 679 ggr
AliceJ00
2013-08-30 21:00

Hjälp snabbt!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska vara med i en "mat/foto tävling" och kan inte bestämma vilken bild jag ska skicka in! Vad tycker ni, 1 eller 2? 

Snabba svar tack!

1.

Annons:
AliceJ00
2013-08-30 21:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2.

[Yllhilda]
2013-08-30 21:08
#2

Spontant tycker jag första eftersom den är lite hemtrevlig, den andra har mer picknick och barbeque-känsla över sig.. Fast är det kanske det du är ute efter?

Odd
2013-08-30 21:11
#3

Måste nog säga 1. Känns lite som hamburgaren försvinner i 2an, kanske om du beskär den lite tätare.

Nu blev jag hungrig också, jag som nyss åt D=

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Kaiia
2013-08-30 21:12
#4

Ettan :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

AliceJ00
2013-08-30 21:18
#5

#2 Vet faktiskt inte riktigt vad jag vill, haha :)

Tack för era svar, tror det lutar mote ettan!

Men fortsätt hemskt göra rösta :)

MonisN
2013-08-30 21:18
#6

Ettan! Men jag hade skippat morteln.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Odd
2013-08-30 21:20
#7

Håller med #6 morteln känns lite malplacerad, men den kanske måste vara med i tävlingen?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Yllhilda]
2013-08-30 21:25
#8

#6 #7 Verkligen? Jag som tyckte den bidrog till hemtrevnaden.

Odd
2013-08-30 21:35
#9

Att den är med i bilden tycker jag inte är fel, men placeringen är lite störande. Hamburgaren försvinner lite tack vare den, ingen aning om hur man skulle kunna placera den annorlunda dock 🤔

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

AliceJ00
2013-08-30 21:45
#10

#7 Den behövde inte vara med i tävlingen.. :P Nu är det försent att ändra, hamburgaren är nämligen redan uppäten ;D

MonisN
2013-08-30 21:47
#11

Jag tycker morteln tar för mycket fokus från maten. Att man har en mortel med är inte fel, men den är som #9 säger, felplacerad. Det hade varit bättre att ha den en bit ifrån så att den inte hade sett så stor ut. Nu kanske det inte går att göra om bilden, och då är det ju inget att göra åt. Ettan är en snyggare bild än tvåan.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Inkanyezi
2013-08-31 15:33
#12

Jag tycker faktiskt att det är väldigt förvirrande med en mortel just där, om man inte exempelvis har krossat pepperkornen eller något annat i morteln inför tillagningen av maträtten. När man arrangerar en bild och har utensilier med, bör de ju på något sätt hänga ihop med det man gör.

En mortel hittar jag inte någon riktig användning för när jag ska göra en hamburgare. Den kan däremot platsa om jag ska göra kardemummabullar. Särskilt ute i gröngräset kan man ju verkligen undra vad den gör där. Om den finns i köket, så att den "kommer med" för att den hör till inventarierna är ju en sak, men jag tycker att den är ganska malplacerad och inte gör sig bättre än en konservöppnare eller en diskborste eller vad man nu kan ha för andra utensilier liggande runtomkring i köket.

Vedklabben är väl i och för sig ett kreativt grepp, men om man ska lägga in något köksredskap, ser jag det som att kniven man delar brödet med och skeden man lägger på räksallad (?) med, eller varför inte stekspaden, kunde passa bättre att strö omkring i bilden så att det inte ser arrangerat ut, men ger en harmonisk bild som väcker intresse och ger en del grejer att titta på.

bamse6311
2013-08-31 15:46
#13

Gillar också bild 1 bäst.

Morteln kan du ju klona bort såvida detta inte strider mot tävlingsreglerna.

Å andra sidan så om du har stött (mortlat) kryddor till din hamburgare så är det kanske inte helt fel.

Speciellt inte heller kanske om du skall bifoga ett recept och att det i receptet står att man skall ha "nystött" peppar  eller andra kryddor i färsen.

Dom där två röda tomaterna tycker jag också väldigt väl försvarar sin plats i bild 1.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Upp till toppen
Annons: