Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 698 ggr
Moalinn
2013-08-27 19:44

(H) Humla på blomma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på något typ av 'fotouppdrag' i skolan förut, så gick runt halva Uddevalla för att hitta vad som förväntades att fångas på bild. Dock så tyckte jag att det var helt ointressant så hälsade på blomrabatter istället.

Jag vet att skärpedjupet är något kort då hela humlan inte är i fokus, men vad tycker ni i övrigt?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
JNN
2013-08-27 20:04
#1

Ja bortsett från det du redan påpekat om skärpedjupet och att humlan inte är riktigt skarp så är det en kanonbild! Superfina färger och jättesnyggt komponerad bild! Mycket bra jobbat tycker jag! :)

Hanna
2013-08-27 23:32
#2

Riktigt bra! :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Bagtjesen
2013-08-28 12:57
#3

Japp skärpedjupet ligger precis så att du får med främre delarna av humlan - du har mer skärpedjup framför humlan.

Men det är ändå en bra bild på flera andra sätt. Alla som inte försökt makro eller extrem närbildsfotografering särskilt med otama djur skall veta att man misslyckas många gånger oftare än man får till något.

Livet är för dyrbart för att bara se någogot som andra sagt åt en att man skall se - att alltid ta tillfället i akt är bättre - eller som John Lennon sa: "Life is what happens while your busy making other plans."

Bägtjesen


Upp till toppen
Annons: