Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 692 ggr
C4NCERiNHALE
2013-08-21 21:44

(M) Stora Holmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Stora Holmen i Örebro idag, är lite besviken på att bilden på kalven är kapad vid benen, blev att slänga upp kameran och ta ett kort snabbt då den rörde på sig.

Kritik önskas.

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Annons:
C4NCERiNHALE
2013-08-21 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

bild 2

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Bagtjesen
2013-08-22 00:03
#2

Så olika motiv - samma svartvithet - och så olika kritik…

Först Kalven: Bilden på kalven säger mig ingenting även om den är i skärpa och så. Det är bra att den är tagen lågt men det är allt - trist bakgrund där dörrposterna lutar åt alla håll. Du har säkert kunnat vänta på att få en bättre bild - kalvar är väldigt nyfikna av sig. Vet inte om jag tycker om bilden i svartvitt eller ej - just den ko-rasen brukar ha så vackert milda toner i rödbrunt med nära gräddvitt kring nos och ögon och svart mule och svarta fantastiska ögon -  och ögonfransarna!…

Sedan Karusellen: Tycker att den passar i svartvitt, den ger ett ödsligt intryck, nästan kusligt intryck. Endera rör den sig inte alls eller också har du frusit den med kort slutartid. Bilden hade blivit ännu bättre, tycker jag, om inte taket/kupolen på karusellen varit så utfrätt - men det ju mycket väl vara så att du har gjort det med vilje. Tycker också om att karusellen står lite vid  sidan av centrum i bilden - lite åt 1/3 från höger.

Själv tycker jag om att titta på någon egen bild och se vilka möljigheter som finns i den, och om jag tror att någon annan kan hitta samma sak, eller varför inte - om jag ser något men inte förstår vad men tror att någon annan kan hitta det jag inte sett…Bara vid en av bilderna går mina tankar åt att jag tror jag förstår vad du sett, och att jag kanske sett något som du inte har sett? Kanske verkar kryptiskt, men fundera på vad är det du vill med varje bild.

Bägtjesen


ebbamedruby
2013-08-23 19:32
#3

karusellen hade passat i lite mörkare färg, mörkare svartvitt enligt min åsikt, då hade den gett lite mer läskigt intryck

Upp till toppen
Annons: