Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera landskap & natur. Ej kritik

Som ur en saga ...

2013-08-20 17:25 #0 av: pellepiano

Var på konsert på Skansen och i natten vandrade jag på en för mig okänd väg där. Plöstlig var det utsikt över Nordiska Miseet med finna träd som ramverk. Och himlen var inte dum den heller.

Taget med en liten kompaktkamera .

Anmäl
2013-08-20 17:38 #1 av: Schnauzertik

Tusen o en natt.

Riktigt snyggt

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-20 18:18 #2 av: LFCFredda

Törs man vandra runt på djurgården eller mitt i Stockholm med kamerautrustning i de mörka timmarna? Fråga från en som bor på landet. :)

EDIT

Såg inte att du hae en kompakt med dig, nåja frågan kvarstår ändå.

Anmäl
2013-08-20 18:27 #3 av: Inkanyezi

Ja LFCFredda, man törs, eller i alla fall törs jag. Jag har aldrig haft några problem relaterade till kameran jag släpar omkring på, och förr har jag gått omkring med mycket dyra grejer och rört mig på rätt så undanskymda platser också.

Sist jag stötte på pellepiano var visserligen dagtid, men kanske på en av de "skummaste" platserna i stan. Man kan jobba var som helst, och det är i stort sett aldrig något problem.

Anmäl
2013-08-20 19:56 #4 av: MonisN

En fantastiskt tjusig bild. Verkligen som ur en saga.

Om man kan vandra runt på skumma ställen i stan på kvällen med stor utrustning beror nog på vem som vandrar. Jag tycker det är läskigare i förorten än inne i stan.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2013-08-20 22:04 #5 av: pellepiano

Tack. Detta var inne på själva Skansen, och jag hade mina vanliga kameror i ryggsäcken och jag tog också nån bild med en av dem, men roligare att posta en kompaktkamerabild, då detta motiv inte krävde så mycket ( ändrade konstrast i efterhand dock ).

Anmäl
2013-08-21 20:26 #6 av: EllenWe

Jag tänker på Robin Hood när jag ser bilden Gapskrattar

Anmäl