Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera fordon och sport. Ej kritik

End of the line..

2013-08-16 15:15 #0 av: felixhaljeskog

Vart en till nattpromenad, vart mer inriktat mot strålkastarna den här gången, och man hittade bättre och roligare vinklar än bara att stå på en bro!

Här står jag bakom ÖoB i Arboga, precis intill vägen.

Anmäl
2013-08-17 08:46 #1 av: Whitewulf

Läcker bild

Anmäl
2013-08-17 17:13 #2 av: felixhaljeskog

Tackar! :)

Anmäl
2013-08-17 19:30 #3 av: bamse6311

Shit så bra bild!

Bästa hälsningar,
Bertil

Anmäl
2013-08-17 19:41 #4 av: felixhaljeskog

Tack så mycket Bertil!

Anmäl
2013-08-17 21:25 #5 av: JNN

Jättefin bild med bra komposition och även väldigt bra skärpa.. Du har till och med fått med stjärnornas rörelse!! Häftigt!Glad

Påminner faktiskt lite om en bild jag tog för en par år sen..

Anmäl
2013-08-17 21:46 #6 av: felixhaljeskog

Tack! jo önskar dock att det hade vart lite mer stjärnklart, då hade det kunna blivit en snygg abstract bild!

Jasså? du får gärna lägga upp om du hittar den! Skämtar

Anmäl
2013-08-17 22:13 #7 av: JNN

Hittade den faktiskt, var inte säker på att den fanns kvar i den bärbara datorn.

Detta foto kom till när jag skulle fota en bil långt framme till höger i bild, och i samma veva, strax efter jag påbörjat exponeringen kommer en buss från vänster. Det är ljuset från den som lyser upp trädstammarna också..Glad

Anmäl
2013-08-17 22:25 #8 av: Paltn

Va skum du måste ha sett ut inne i skogen upplyst av bussen :P

Anmäl
2013-08-17 22:31 #9 av: JNN

Haha, ja förmodligen :) Men jag tror att jag var svår att upptäcka, det var en slags infart där jag parkerat bilen med parkeringsljusen påslagna. Det var i princip becksvart vid tillfället. Stod vid sidan om bilen så att bussen antagligen bara såg bilen..

Anmäl
2013-08-17 23:18 #10 av: felixhaljeskog

Ja den va ganska lik! Provade ungefär samma sak när jag var ute, att fota så man fick med träden så som du gjort, men bilarna var för långt ner så man såg dom knappt, så de vart inte lika lyckat som du fick det hehe!

#8 Ja man undrar vad billisterna tänker när man står där och tar kort hehe

Anmäl
2013-08-17 23:38 #11 av: JNN

Jo på sätt och vis blev min hyfsat lyckad, men å andra sidan blev den ju inte som planerad... Men visst kan man se likheter..!

Anmäl
2013-08-18 09:08 #12 av: [Jens]

Hur har ni ställt in kameran för att få detta att framställas? Nyfiken =)

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2013-08-18 10:04 #13 av: LFCFredda

Antagligen har de ställt kameran på ett stativ och sedan använt sig av extremt lång slutartid, eller kanske rent utav "bulb"-läget. I kamerans "bulb"-läge talar man om för kameran när den skall börja exponera genom att tryck en gång på avtryckaren precis som vanligt. Sedan måste man även tala om för kameran när den skall sluta exponera med ett till tryck på utlösaren.

Anmäl
2013-08-18 10:23 #14 av: JNN

Jo jag använde stativ. Blev osäker på inställningarna då jag tog min bild i april - 2011, så jag fick kolla exif.. Då var jag ganska ny i gamet, så jag använde läget bländarprioritet och valde bländare f/6.3 och Iso 100. Slutartiden blev då 30 sek i det mörkret som var.

Använde mig av bilens strålkastare för att ställa in skärpan på nåt träd på andra sidan vägen vill jag minnas. Släckte billjuset och inväntade första bilen. När den dök upp på lämpligt avstånd tryckte jag av, och strax efteråt dök bussen upp från ingenstans.

Skulle definitivt inte kalla mig fullfjädrad fotograf i dag heller, men nu hade jag nog valt en mindre bländare för bättre skärpedjup och kanske bulb-läget tillsammans med trådutlösare. Men en sån hade jag inte då.! :)

Anmäl
2013-08-18 11:18 #15 av: [Jens]

#13 och #14

Tack så mkt för era svar. Glad

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.