Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik

Utedass

2013-08-14 18:28 #0 av: Ove555

En tråd för bilder på utedass

Anmäl
2013-08-14 19:19 #1 av: JNN

Det var ju en annorlunda tråd, men kul!

Då var det tur att jag fotade detta dass när vi var uppe i Norrland på semester. Det är beläget i Villvattnet, där vi har en sommarstuga. Dasset tillhör en gammal skola som förmodligen använts till annat dom senaste 60 åren.

Folk har bott där sen istiden, och på 1930-talet var det en jordbruksby med 150 personer, men nu är det väl ca 10 bofasta..Glad

Anmäl
2013-08-14 19:21 #2 av: JNN

Hoppas att det är ok med en bild till, måste ju visa interiören..Ler

Anmäl
2013-08-18 19:20 #3 av: Bagtjesen

Bara två hålpå dass!? Min kusin har ett med 5 hål i bred för olika storlekar.

Har en bild någonstans, ett dia från 1974 över ett dass på ön Trenyken näst längst ute på Röst i Lofoten. En kur rakt över en stor spricka i berget som gick ända(!) ner i Atlanten - vid god sikt lär man ha kunnat se Amerika genom fönstret i dassdörren Skrattar  

Få se om jag hinner leta reda på det när jag kommer hem från semestern om ett par veckor!

Anmäl
2013-08-19 15:03 #4 av: keptak

Lägger väl in en jag med. Tog den för ett tag sen och öppnade inte dörren så bara utifrån.

Anmäl
2013-08-27 01:07 #5 av: Caaassiiie

Haha ja detta var minst sagt en annorlunda tråd!

Tänkte posta bild från ett torp i Blekinge, men märkte visst att det inte finns någon bild på interiören. Så det får duga med dörren in Glad

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2013-08-27 10:24 #6 av: bamse6311

"Skit-fina" bilder allihop och väldigt kul tråd.

Har tyvärr själv ingen sådan bild i mina gömmor som jag kan dela med mig av.

Bästa hälsningar,
Bertil

Anmäl