Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 818 ggr
Moalinn
2013-08-02 17:56

(H) Katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_lade upp den på djurfoto men märker att aktiviteten är halvt sådär just nu så testar här inne också.

_Vill ha kritik, all kritik. Har legat efter med fotograferingen väldigt länge nu, under hela sommaren faktiskt men vill komma igång igen! 🙂

Mycket väl medveten om grässtrået som är ivägen, men jag kunde inte ta bort det då hon rullade sig och hade flyttat på sig om jag hade varit där och pillat. Och jag är väldigt dålig på att klona

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Paltn
2013-08-02 21:50
#1

Tycker bilden är i överlag bra.

Reflekterade på fokusdjupet först, men har inte bestämt mig om det är perfekt som det är eller om det skulle ha fått vara djupare.
Som det är nu så dras man per automatik mot kattens huvud som är i skarpast fokus, vilket är bra.
Men en del av mig hade gärna haft också frambenen lite mer skarpa….svårt att avgöra om det hade gjort bilden sämre eller bättre dock.

Grässtrået stör inte mig speciellt just på den här bilden, flera ggr kan gräs och annat bås störa men känns som det på den här bilden hör till, och vill man så går det absolut klona bort hyffsat enkelt, bara ta små bitar i taget.

Bra bild, kör på i samma spår!

// Paltfan

Moalinn
2013-08-17 00:19
#2

sent svar men tack för kritiken, behövdes verkligen! 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: