Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik

ICM

2013-08-01 09:54 #0 av: Schnauzertik

Intentional camera movement.

Apropå långa slutartider. Tog några bilder som experiment med lite längre tider och svepte med kameran.

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-01 09:55 #1 av: Schnauzertik

nr 2

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-01 09:55 #2 av: Schnauzertik

nr 3

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-01 09:55 #3 av: Schnauzertik

nr 4

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-01 09:56 #4 av: Schnauzertik

nr 5

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-01 09:56 #5 av: Schnauzertik

nr 6

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-01 10:02 #6 av: JNN

ICM är faktiskt riktigt kul och jag tycker att dessa bilder är fina!

Ett tips kan vara att hålla utkik efter ett motiv som innehåller någon färgklick, t ex gula blommor el liknande. Under hösten kan man hitta en hel del fina motiv.

Det är min uppfattning i alla fall, men som sagt dessa bilder blev jättebra! :)

Anmäl
2013-08-01 10:21 #7 av: MonisN

ICM är jätteroligt och kul att göra! På #6 har du fått ett lite annorlunda och kul mönster.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2013-08-01 12:10 #8 av: JazzBass

Speciellt i min fotoklubb har det gått lite inflation på tekniken, så jag är lite småtrött på den för tillfället, men man kan få till riktigt snygga bilder också och jag tycker du lyckats fint här i alla bilderna. Faller dock mest för #3, #5 och #1 (alltså den i andra inlägget). Riktigt snygga, skulle säkert funka fint som inredningstavlor nånstans. Glad

Jag testade också faktiskt i våras en liknande grej; kasta kameran i luften med lite snurr på. Vågade det då jag hade mitt minsta objektiv på, AF 35/2. Så här blev det:

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2013-08-01 13:55 #9 av: JNN

#8 - Den blev ju skitläcker, vet inte om jag skulle vågs kasta kameran, fumlig som jag är.. :)

Anmäl
2013-08-01 14:34 #10 av: Schnauzertik

#8 Riktigt häftig bild. Undrar om hemförsäkringen täcker om man tappar kameran.

Bilden i inlägg #5 det orange är pinnar till agilitybanan.

Lägger ut en bild till

Värd för Pensionärer

Anmäl
2013-08-01 16:49 #11 av: JNN

#10 - Snyggt!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.