Annons:
Etikettmat-ejkritik
Läst 1872 ggr
skogstossan
7/28/13, 7:49 PM

En ny tårta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tårtan gjorde jag till mins syster i helgen. Som ni ser så är jag just nu lite besatt av att använda svart bakgrund. 

Tårtan fick jag fota i två omgångar då det var ett alldeles för starkt ljus i min så kallade "fotostudio". Starkt ljus på ena sidan och för mörkt på andra. Det går inte heller jobba med reflexkärmar och spegla i mina trånga utrymmen. Jag har provat flera gånger men det tycks inte ge någon effekt. Jag måste nog vara längre ifrån. Istället flyttade jag in till tv-rummet och hängde ett svart sammetsskynke över tvn och på så vis fick jag in tårtan en bit från fönstret och därmed blev ljuset inte lika stark. Så till slut blev jag nöjd med bilden. 

Som vanligt finns det några fler tårtbilder på bloggen: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/07/tarta-till-systra-min.html

Sedan ser jag att det är något lite lustigt som hänt med färgen på sockerrosorna. Det är liksom lite konstiga vita partier? Men annars stämmer färgen bra med verkligheten.

bakministeriet.blogspot.com

Annons:
DesK
7/28/13, 9:11 PM
#1

Vilken utläcker bild! 😍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

bamse6311
7/29/13, 7:12 AM
#2

Säger bara en sak och det är WOW en sådan fantastisk bild.

Bästa hälsningar,
😎Bertil

MagArne
7/29/13, 2:19 PM
#3

Oj, vilken fin tårta

Ett litet tips med ditt objektiv är att inte köra på f/1.8 hela tiden. Ditt objektiv är skarpare på mindre bländare och ofta blir skärpedjupet för kort på f/1.8 vid närbilder.

http://www.dpreview.com/lensreviews/canon_50_1p8_ii_c16/3

tlundegard
7/30/13, 12:29 PM
#4

Får man fråga hur lång tid det tar att göra en sån tårta? :o

2 hästar, en katt och lite fisksoppa
raudur.blogg.se

Medarbetare på akvariefisk.ifokus

malinahlin
7/30/13, 1:00 PM
#5

Wow, snygg tårta!

Har läst din blogg och dreglar över alla tårtor som du har gjort. Du är verkligen så duktig! :)

Upp till toppen
Annons: