Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 462 ggr
Fabian Hellmyrs
7/24/13, 8:12 AM

Ros

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill Järna ha kritik på detta foto.

Annons:
bamse6311
7/24/13, 11:56 AM
#1

Tycker att det är en bra bild.

Bästa hälsningar,
Bertil

Inkanyezi
7/24/13, 12:10 PM
#2

Välkommen till forumet Fabian
Du har valt "hård" kritik, men för att kunna ge det behövs kanske lite mer upplysning om vad du har tänkt dig med bilden. Någon kan tycka att en bild av en röd ros är fin, men det är ju inte någon särskilt givande kritik, om avsikten med att lägga upp bilden är att man vill ha just hård kritik.

Jag tycker att bilden är ganska intetsägande, och den har i mina ögon en ganska svår defekt, genom att den är överexponerad, och att de mättade röda tonerna är utan nyanser och att de gröna också är alldeles för ljusa i min smak. Dessutom har skuggor i själva blomman sotats igen, som de kan göra när man ökar kontrasten i en överexponerad bild.

Du skriver inget om tekniken som du har använt och varför. Om den är tagen med en telefon kanske det inte är så mycket man kan göra åt exponeringen, men det kan finnas en kontroll av exponeringen på din kamera, och den borde kanske i det här fallet ha dragits ner en bra bit.

Sedan vet jag inte om du har någon tanke bakom de två svarta fälten över och under bilden. Själva bilden tycker jag har lite fantasilös komposition, med blomman placerad mitt i.

Om du hellre vill ha lite mindre utvecklad kritik, bör du välja någon av de andra kritikgrupperna, exempelvis "Nybörjare".

Upp till toppen
Annons: