Annons:
Etikettmisslyckade-bilder
Läst 2878 ggr
[klara325]
7/21/13, 11:05 PM

Misslyckat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp! Här är en rolig bild på min katt när hon äter gräs och sedan börjar dregla ;)

Annons:
[klara325]
7/21/13, 11:09 PM
#1

Och hur får jag bilden på rätt håll?

Inkanyezi
7/22/13, 9:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Du måste spara bilden med rätt orientering för att den ska komma rätt i en webbläsare. Webbläsare roterer inte bilder enligt Exif, men många bildvisare gör det, så om man har hållit kameran på höjdformat, kan det se ut som om bilden är rätt orienterad när man tittar på den i datorn, men om man lägger upp den så på nätet, så kommer den att visas i tvärformat.

Man måste rotera bilden rätt i ett bildbehandlingsprogram för att den ska visas rättvänd när man lägger ut den på nätet.

Här har jag roterat bilden med Irfanview, som kan rotera en jpeg-bild utan att tappa data, dvs det blir inte en förlust som när man sparar om en bild, utan samma bilddata har bara skiftat lägen i bilden.

Nalle43
7/22/13, 12:22 PM
#3

Jag tycker bilden är roligare liggande. Det ser ut som om katten ligger ner, vilket jag tycker ger bilden ytterligare en dimension, det verkar som om kattstackarn håller på att svimma.😃

Låt inte det du inte kan göra hindra dej att göra det du kan göra

Cahira
7/22/13, 8:04 PM
#4

OT: Irfanview är helt suveränt underbart toppen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

bamse6311
7/23/13, 4:29 AM
#5

Tycker också att du tagit en riktigt rolig och kul bild s*.
Bästa hälsningar,
Bertil

Andina
7/23/13, 9:48 AM
#6

Häftig bild!😃

Om man klickar upp den första bilden i en ny flik, så visas den rättvänd (åtminstone i Chrome).

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Upp till toppen
Annons: